عمومی

فوری: رئیس‌جمهور آمریکا قانون فیلترشدن تیک‌تاک را امضا کرد

فوری: رئیس‌جمهور آمریکا قانون فیلترشدن تیک‌تاک را امضا کرد

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، لایحه‌ی جدیدی را امضا کرد که روی کمک نظامی به اوکراین تمرکز دارد؛ اما به فیلترشدن تیک‌تاک نیز مربوط است. به‌موجب این قانون، شرکت بایت‌دنس (مالک تیک‌تاک) باید نهایتاً در یک سال آینده این شبکه‌ی اجتماعی را به شرکتی دیگر بفروشد. اگر چنین اتفاقی رخ ندهد، تیک‌تاک در آمریکا فیلتر خواهد شد.

لایحه‌ی «ممنوعیت یا فروش تیک‌تاک» اکنون قانونی رسمی است تا شمارش معکوس برای بایت‌دنس شروع شود. این شرکت ۹ ماه فرصت دارد تا اقدامات اولیه‌ی مربوط‌ به فروش تیک‌تاک را انجام دهد. با‌این‌حال، رئیس‌جمهور آمریکا می‌تواند ضرب‌الأجل را سه ماه دیگر تمدید کند.

لایحه‌ی ممنوعیت تیک‌تاک در ابتدا با مخالفت رهبران سنا مواجه شد؛ ولی اعضای مجلس نمایندگان اصلاحاتی در آن اعمال کردند و سپس تصمیم گرفتند که بند ممنوعیت یا فروش تیک‌تاک را وارد لایحه‌ی فوری دیگری کنند. این اقدام در‌نهایت به تصویب سریع لایحه‌ی ممنوعیت تیک‌تاک در سنا و امضای جو بایدن منجر شد.

خبرگزاری بلومبرگ می‌گوید که تیک‌تاک با حضور در دادگاه، به قانون جدید اعتراض خواهد کرد. اگر دادگاه حق را به تیک‌تاک بدهد، اجرایی‌شدن قانون جدید با تأخیر فراوان همراه خواهد شد.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا