فناوری آپاسکیل DLSS 4 انویدیا با امکان افزایش ۸ برابری نرخ فریم معرفی شد؛ انتشار برای تمام کارتهای RTX
فناوری آپاسکیل DLSS 4 انویدیا با امکان افزایش ۸ برابری نرخ فریم معرفی شد؛ انتشار برای تمام کارتهای RTX
انویدیا در کنار رونمایی از کارتهای گرافیک سری RTX 50 از فناوری آپاسکیل DLSS 4 رونمایی کرد. DLSS 4 شامل قابلیتهای رندرینگ عصبی جدیدی خواهد بود که در سیستمهای مجهز به کارتهای گرافیک جدید سری RTX 50، میتواند Multi Frame Generation انجام دهد و «تا سه فریم اضافی بهازای هر فریم رندرشده به روش سنتی تولید کند و در هماهنگی با مجموعهی کامل فناوریهای DLSS کار کند تا نرخ فریم را تا ۸ برابر بیشتر از رندرینگ سنتی افزایش دهد.»
به گفتهی انویدیا، ارتقای DLSS 4 به اندازهای بزرگ است که اجرای بازی با وضوح 4K و نرخ ۲۴۰ فریمبرثانیه با رهگیری پرتو کامل را ممکن میکند.
بازیهایی که از DLSS پشتیبانی میکنند، با قابلیتهای Ray Reconstruction و Super Resolution و DLAA میتوانند به مدلهای جدید هوش مصنوعی ترانسفورمر که از همان فناوری ابزارهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT استفاده میکنند، بهروزرسانی شوند. انویدیا میگوید اولین بار در صنعت گرافیک است که چنین اتفاقی میافتد.