بازی

فروش Top Gun: Maverick در گیشه داخلی از Avengers: Infinity War پیشی گرفت

فروش Top Gun: Maverick در گیشه داخلی از Avengers: Infinity War پیشی گرفت

فیلم Top Gun: Maverick در سیزدهمین آخر هفته اکران خود به موفقیتش ادامه می‌دهد و این بار با کنار زدن Avengers: Infinity War به ششمین فیلم پرفروش باکس آفیس داخلی تبدیل شده است.

طبق گزارش ورایتی، Top Gun: Maverick در آمریکای شمالی ۶۷۹ میلیون دلار درآمد داشته که با این وجود فروش داخلی آن از Avengers: Infinity War با ۶۷۸ میلیون دلار عبور کرده و این امر فیلم جدید تام کروز را به ششمین فیلم پرفروش تاریخ باکس آفیس داخلی آمریکا تبدیل می‌کند.

باکس آفیس

پیش‌بینی می‌شود فیلم Top Gun: Maverick تا پایان آخر هفته بیش از ۶۸۰ میلیون دلار فروش داشته باشد و فروش آن در سطح جهانی، به بیش از ۱.۳۵ میلیارد دلار برسد.

البته در عرصه بین‌المللی فاصله بسیار زیادی بین این دو فیلم وجود دارد و Avengers: Infinity War بیشتر از ۲ میلیارد دلار در تمام جهان فروش داشته که سهم فیلم تام کروز در این زمینه بیشتر از ۱.۳ میلیارد دلار است.

شکست دادن Avengers: Infinity War آخرین نقطه عطف فیلم جدید Top Gun محسوب می‌شود و اوایل این ماه، فروش آن از تایتانیک (Titanic) نیز پیشی گرفته بود. با توجه به شرایط فعلی، می‌توان انتظار داشت که فروش داخلی فیلم جدید تام کروز از دیگر عنوان بزرگ مارول، یعنی Black Panther نیز پیشی بگیرد. فروش پلنگ سیاه در باکس آفیس داخلی که اکنون در رتبه پنجم قرار دارد، ۷۰۰ دلار بوده است.

باکس آفیس

سایر پنج فیلم پرفروش گیشه داخلی آمریکا به شرح زیر است:

  • Avatar با فروش ۷۶۰ میلیون دلاری در رتبه چهارم
  • Spider-Man: No Way Home با فروش ۸۰۴.۷ میلیون دلاری در رتبه سوم
  • Avengers: Endgame با فروش ۸۵۸.۳ میلیون دلاری در رتبه دوم
  • Star Wars: The Force Awakens با فروش ۹۳۶ میلیون دلار در رتبه اول

Top Gun: Maverick علاوه بر پیشی گرفتن از Avengers: Infinity War، در گیشه داخلی نیز بزرگ‌ترین فیلم پارامونت در تاریخ ۱۱۰ ساله آن محسوب می‌شود. اخیرا همچنین اعلام شده بود که نسخه دیجیتال فیلم را می‌توان از ۲۳ آگوست (۱ شهریور) دریافت کرد.


lastech سینما: ۱۰ کارگردان برتر دنیا که فیلم‌های بدی ساختند!

تماشا کنید: با بالاترین کیفیت در یوتیوب lastech سینما

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا