بازی

فروش افتتاحیه آخر هفته Avatar: The Way of Water در باکس آفیس جهانی به ۴۳۵ میلیون دلار رسید

فروش افتتاحیه آخر هفته Avatar: The Way of Water در باکس آفیس جهانی به ۴۳۵ میلیون دلار رسید

فروش افتتاحیه آخر هفته فیلم Avatar: The Way of Water با رسیدن به رقم ۴۳۵ میلیون دلار، اثر تازه کامرون را به دومین افتتاحیه بزرگ امسال پس از Doctor Strange in the Multiverse of Madness تبدیل می‌کند.

مطلب پیشنهادی:چگونه «لورنس عربستان» بر «آواتار» تأثیر گذاشتماجرای پاندورا و شباهت‌هایش به صحرای سوزان
چگونه «لورنس عربستان» بر «آواتار» تأثیر گذاشت

آواتار ۲ با نمایش در بیش از ۵۲ بازار بین‌المللی از جمله بازار چین در این آخر هفته ۴۳۵ میلیون دلار فروش کرد. مبلغی که مقداری از رقم ۴۱۰ میلیون دلاری پیش‌بینی شده برای فروش در اولین آخر هفته بیشتر بود و نتیجه اینکه جدیدترین ساخته جیمز کامرون نتوانست از دکتر استرنج ۲ (۴۴۲ میلیون دلار) برای ارائه بهترین افتتاحیه جهانی سال پیشی بگیرد.

این فیلم تا به حال در باکس آفیس داخلی ۱۳۴ میلیون دلار و در بازارهای خارجی ۳۰۱ میلیون دلار فروش داشته است. کامرون اخیرا اعلام کرده انتظار دارد The Way of Water به عنوان سومین یا چهارمین فیلم پرفروش تاریخ کار خود را به اتمام برساند که نشان می‌دهد او به فروش (حداقل) ۲ میلیارد دلاری این اثر فکر می‌کند. اولین فیلم آواتار با به دست آوردن ۷۶۰ میلیون دلار در گیشه داخلی و رقم ۲.۹ میلیارد دلاری در سراسر جهان تا به امروز عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ را از آن خود کرده است. این در حالی است که با گذشت ۵ روز از عرضه‌اش توانست تنها حدود ۲۴۱ میلیون دلار به صورت جهانی کسب کند.

Avatar: The Way of Water

انتظار می‌رفت افتتاحیه این فیلم در چین به رقم ۱۰۰ میلیون دلاری برسد اما برخلاف تمام پیش‌بینی‌ها، آواتار ۲ تا روز یکشنبه تنها ۵۷ میلیون دلار کسب کرد و رسانه ورایتی در گزارش اخیر خود پیش‌بینی فروش کلی این عنوان در بازار چین را تا رقم ۳۵۰ میلیون دلار تخمین زده است. جالب است بدانید فیلم قبلی این مجموعه به مجموع فروش ۲۰۰ میلیون دلار در این کشور دست پیدا کرده بود.

استقبال مثبت تماشاگران و فقدان رقابت در گیشه (حداقل تا زمان عرضه Ant-Man and the Wasp: Quantumania) به دنباله آواتار کمک خواهد کرد تا در هفته‌های آتی فروش فوق‌العاده‌ای رقم بزند.

مطلب پیشنهادی:با پرفروش‌ ترین فیلم‌ های ترسناک تاریخ آشنا شویدآثار ترسناکی که در باکس آفیس داخلی خوش درخشیدند
با پرفروش‌ ترین فیلم‌ های ترسناک تاریخ آشنا شوید


قصه گاد آف وار رگناروک چقدر با اساطیر نورس تفاوت داره؟

تماشا در کانال یوتیوب lastech پلاس

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا