عمومی

فراری خودرو نمادین F40 را احیا می‌کند؛ ادعای منابع آگاه

فراری خودرو نمادین F40 را احیا می‌کند؛ ادعای منابع آگاه

طرفداران فراری شاید به‌زودی شاهد احیای یکی از نمادین‌ترین مدل‌های این برند یعنی F40 باشند. فراری احتمالاً خودرو جدیدی در سری Icona برای ادای احترام به سوپرکار F40 تولید می‌کند که چنین روندی، سنت شرکت ایتالیایی با سری آیکونا را دنبال خواهد کرد. در سری مذکور مدل‌های کلاسیک با فناوری و طراحی مدرن بازآفرینی می‌شوند.

فراری F40 از نمای سه‌رخ روی پیست
فراری F40 از نمادی‌ترین ساخته‌های شرکت ایتالیایی است.

Ferrari

به‌گزارش تاپ‌گیر، احیای احتمالی F40 تنها حدس‌وگمانی بی‌پایه‌واساس نیست؛ چراکه منابع ناشناس «بسیار معتبری» از درون فراری، آن را تأیید کرده‌اند. فراری هنوز جزئیات را تأیید نکرده است؛ اما گزارش رئیس تحریریه‌ی تاپ‌گیر درباره‌ی احتمال، اعتبار شایعه را بیشتر می‌کند.

در صورتی که تولید خودرویی الهام‌گرفته از F40 به واقعیت بپیوندد، این خودرو به احتمال زیاد در کنار مدل‌های پیشین سری آیکونا همچون مونزا SP1 و SP2 و دیتونا SP3 قرار خواهد گرفت که هرکدام برگی از تاریخ غنی فراری را به‌تصویر می‌کشند.

فراری مونزا SP1 و SP2 در کنار هم
فراری مونزا SP1 و SP2

Ferrari

فراری مونزا SP2 از نمای بالا
فراری مونزا SP1 از نمای سه‌رخ جلو

مدل‌های اولیه‌ی سری آیکونا، شامل SP1 و SP2، بر اساس پلتفرم فراری ۸۱۲ سوپرفَست ساخته شدند و از موتور قدرتمند V12 آن بهره می‌بردند. دیتونا SP3 شاسی لافِراری را داشت؛ اما فناوری هیبریدی آن حذف شده بود. احتمالاً برای نسخه‌ی احیاشده‌ی F40 نیز از همین رویکرد استفاده خواهد شد؛ یعنی ترکیب شاسی کربنی با موتور ۴٫۰ لیتری توربوشارژ V8 مدل SF90 که هم سرعت و هم حس‌وحال F40 کلاسیک را به همزاد مدرنش هدیه می‌دهد.

فراری دایتونا SP3 از نمای سه‌رخ جلو
فراری دیتونا SP3

Ferrari

بخش جلویی فراری دایتونا SP3 از نمای سه‌رخ
بخش پشتی فراری دایتونا SP3 از سه‌رخ

F40 در تاریخ فراری جایگاه ویژه‌ای دارد و نمادی از عملکرد ناب به شمار می‌رود؛ به‌ همین خاطر بازآفرینی آن برای عصر جدید می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. پیش‌تر، برخی خودروسازان هنگام احیای مدل‌های نمادینشان با انتقادات تندی مواجه شده‌اند؛ مانند احیای خودرو کونتاش (Countach) لامبورگینی که بازخوردهای متفاوتی را به‌همراه داشت. فراری احتمالاً تلاش خواهد کرد تا فناوری‌های مدرن را با احتیاط بیشتری با اصالت F40 ترکیب و از واکنش‌های مشابه اجتناب کند.

مقاله‌های مرتبط:

همانند دیگر مدل‌های آیکونا، احتمالاً خودروی الهام‌گرفته از F40 نیز تولید محدودی خواهد داشت و شاید بیش از یک میلیون یورو (حدود ۱٫۰۷ میلیون دلار آمریکا) قیمت‌گذاری شود. این خودرو به احتمال زیاد فقط برای مشتریان ویژه‌ی فراری قابل دسترس خواهد بود.

مدل‌های آیکونا سودآوری قابل توجهی برای فراری به‌همراه دارند؛ زیرا با استفاده از قطعات موجود طراحی و با انحصار خاصی عرضه می‌شوند. مدل جدید نیز احتمالاً همین روند را ادامه می‌دهد و با جلب توجه کلکسیونرهای مطرح فراری، سودآوری سری آیکونا را حفظ خواهد کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا