رمز ارز

غول‎های صنعت بازی، حامی NFTها!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

در روزهای گذشته، استودیوی Mojang، توسعه‌دهنده‌ی بازی محبوب ماین‌کرافت (Minecraft)، استفاده از توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) را در بازی‌های خود ممنوع کرد. حالا یات سیو، یکی از بنیان‌گذاران صندوق سرمایه‌گذاری NFT و ارزهای دیجیتال غول بازی‌سازی Animoca Brands، این اقدام را ریاکارانه خوانده و گفته است که ماین‌کرافت علی‌رغم انتقاداتی که علیه NFT ها مطرح کرده، همچنان از آن‌ها در زیرساخت‌های خود استفاده می‌کند.
وی، همچنین گفته است که NFT ها می‌توانند در بازی‌ها یا در متاورس باعث توزیع مالی و اهداء قدرت پلتفرم به کاربران شوند. او همچنین به قابلیت استفاده از NFT ها به‌عنوان سهام توکنیزه‌شده اشاره کرده و آن را مزیتی نسبت به WEB2 که در آن کاربران مالکیتی روی محتوا و داده‌هایشان ندارند، دانسته است.
غول دیگر صنعت بازی‌سازی یعنی Epic Games، سازنده‌ی بازی محبوب Fortnite نیز گفته است که قطعا راه ماین‌کرافت را دنبال نخواهد کرد. در حالی‌ که این شرکت لزوما طرفدار NFT نیست، اما مدیرعامل آن گفته که قصد ندارد نظر خود در مورد این موضوع را به کاربران تحمیل کند.
یکی از پروژه‌هایی که به دنبال انتشار خبر ممنوعیت استفاده از NFT ها در بازی ماین‌کرافت، ضرر زیادی را متحمل شد، پلتفرم NFT Worlds است، یک پلتفرم مبتنی بر جامعه بازی‌های کسب درآمد یا P2E که در حال حاضر، ارزش کل NFT های آن به ۵۱ هزار اتر یا ۸۰٫۸ میلیون دلار می‌رسد. با این‌ حال، ارزش حداقلی NFT های این پلتفرم به ۱٫۰۱ اتر کاهش یافته است. قیمت توکن بومی این اکوسیستم یعنی WRLD نیز در زمان نگارش این خبر به ۰٫۰۱۴۹۶ دلار رسیده است.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان

فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه
منبع کوین تلگراف

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا