ماهواره و فضا

عکس روز ناسا:‌ کلیپر و دنباله‌دار در یک قاب

عکس روز ناسا:‌ کلیپر و دنباله‌دار در یک قاب

کاوشگر «کلیپر» ناسا در حال حرکت به سوی یکی از شگفت‌انگیزترین بخش‌های کیهان است که سرشار از منابع آبی و اقیانوسی است.

این کاوشگر بزرگ، در داخل محافظ بالایی راکت «فالکون هوی» قرار داده شده است، که در تصویر گرفته شده در مرکز فضایی کندی، یک روز قبل از پرتاب موفقیت‌آمیز آن در روز ۱۴ اکتبر، دیده می‌شود.
 
گفتنی است «اروپا کلیپر» پس از خروج از زمین، ابتدا به سوی مریخ و سپس بازگشتی به زمین خواهد داشت و بعد از آن به سوی مشتری حرکت می‌کند. این سفر فضایی طولانی با استفاده از کمک‌های گرانشی صورت می‌گیرد، که به کاوشگر اجازه می‌دهد در نهایت در ماه آوریل سال ۲۰۳۰ وارد مدار مشتری شود.

 

عکس روز ناسا:‌ کلیپر و دنباله‌دار در یک قاب

وقتی این کاوشگر به مدار مشتری برسد، ۴۹ بار از کنار قمر «اروپا» عبور می‌کند تا این قمر شگفت‌انگیز را که دارای یک اقیانوس زیر سطحی است، بررسی کند. این اقیانوس ممکن است شرایط لازم برای وجود حیات را دارا باشد.
 
در پس‌زمینه این تصویر، دنباله‌دار “Tsuchinsan-ATLAS” نیز مشاهده می‌شود. این دنباله‌دار یک روز پس از نزدیک‌ترین فاصله‌اش با زمین در آسمان شب خودنمایی می‌کند و یکی از محبوب‌ترین اجرام آسمانی این دوره است که حتی با چشم غیرمسلح نیز قابل مشاهده است.

این دنباله‌دار از «ابر اورت» که ناحیه‌ای بسیار دور از منظومه خورشیدی است، آمده و فرصتی برای مطالعه دقیق‌تر دنباله‌دارها و منشأ آن‌ها به دست داده است.
 
کاوشگر «کلیپر» با ماموریت جستجوی حیات احتمالی در اروپا، می‌تواند دیدگاه‌های جدیدی در مورد امکان وجود زندگی در جاهای دیگر غیر از زمین ارائه کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا