رمز ارز

عملکرد بیت کوین بیشتر شبیه طلا است یا بازار سهام؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بیت کوین (BTC)، بزرگترین ارز دیجیتال جهان، در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ با یک رشد تقریباً ۷۰ درصدی، عملکرد بسیار قوی‌ای از خود نشان داد. در حال حاضر، قیمت بیت کوین در محدوده ۲۷،۸۰۰ دلار در حال تثبیت است.
بر اساس گزارش‌های قبلی رمزارز نیوز، بیت کوین در سال میلادی جاری تقریباً از هر کلاس دارایی دیگری از جمله طلای فیزیکی و سهام ایالات متحده بهتر عمل کرده است. در این میان، به گزارش شرکت تحلیل بلاکچین Kaiko، همبستگی بیت کوین با طلا در هفته گذشته به بالاترین سطح چند ساله خود رسیده و در حال حاضر حدود ۵۰ درصد است.
نکته جالب توجه این است که همبستگی بیت کوین با طلا از همبستگی این رمزارز با سهام ایالات متحده پیشی گرفته است. برای مدت طولانی، بیت کوین ارتباط نزدیکی با بازار سهام ایالات متحده داشت، با این حال، در سه ماهه اول ۲۰۲۳ تقریباً چهار برابر بهتر از هر سه شاخص آن عمل کرده است.
در بین سهام ایالات متحده، بیت کوین همیشه همبستگی بیشتری با شاخص فناوری Nasdaq نشان داده است. بر اساس داده‌های موجود، شاخص Nasdaq 100 هم بهبود خوبی داشته و از دسامبر ۲۰۲۲ بیش از ۲۰ درصد افزایش یافته و از نظر تکنیکال، وارد بازار صعودی شده است.
با این حال، شکاف بین بیت کوین و نوسانات Nasdaq به بالاترین سطح خود از زمان فروپاشی صرافی ارز دیجیتال FTX در نوامبر ۲۰۲۲ رسیده است. در حالت کلی، این موضوع نشان می‌دهد که بیت کوین ممکن است به سمت وضعیت یک دارایی بدون ریسک حرکت ‌کند.
عملکرد بیت کوین بیشتر شبیه طلا است یا بازار سهام؟لازم به ذکر است سهم هولدرهای بیت کوین نیز به طور همزمان در حال افزایش است. به نظر می‌رسد که در میان بحران بانکی فعلی، بیت کوین بار دیگر به عنوان یک دارایی امن ظاهر شده است.

۵۰۰ میلیون بیبی دوج رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی بیت لند، ۵۰۰ میلیون بیبی دوج جایزه بگیرید!


ثبت نام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا