رمز ارز

علت رشد ۶۰ درصدی قیمت سلسیوس چیست؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

روز گذشته، قیمت ارز دیجیتال سلسیوس (CEL) رشد چشمگیری داشت و به بالاترین سطح روزانه خود در ۱٫۶۷ دلار رسید. اگرچه در زمان انتشار این خبر، قیمت سلسیوس کمی کاهش یافته و به ۱٫۴۳ دلار رسیده است، اما در بازه زمانی هفتگی همچنان یک رشد بیش از ۶۰ درصدی را نشان می‌دهد.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه
نمودار کندل یک روزه قیمت سلسیوس.

به گزارش سایت کوین تلگراف، این رشد قیمتی چشمگیر سلسیوس پس از آن مشاهده شد که تیم Celsius Network با ارائه درخواستی به دادگاه ورشکستگی، اعلام کرد که قصد دارد حدود ۵۰ میلیون دلار از وجوه قفل‌شده مشتریان خود را به آنها بازگرداند. البته لازم به ذکر است که این افزایش شدید قیمتی با حجم معاملات پایین همزمان بود که نشان‌دهنده عدم اعتقاد معامله‌گران به حرکت‌های صعودی بیشتر است.

سلسیوس با گرفتن ارزهای دیجیتال از مشتریان خود و ارائه بازدهی چشمگیر به آنها، خود را بالا کشید. اما رکود بازار در سال جاری حفره‌ای ۲٫۸۵ میلیارد دلاری در ترازنامه سلسیوس ایجاد کرد که باعث شد این شرکت، حساب‌های مشتریان خود را مسدود کرده و در نتیجه، میلیاردها دلار موجود در بیش از یک میلیون حساب را قفل کند. در ماه جولای، سلسیوس دادخواست فصل ۱۱ یا همان پرونده ورشکستگی خود را ثبت کرد.

قیمت CEL در معرض خطر افت ۴۰ درصدی است!

علی‌رغم رشد بیش از ۶۰ درصدی سلسیوس در یک هفته گذشته، قیمت این ارز دیجیتال از لحاظ تحلیل تکنیکال، در معرض خطر یک اصلاح شدید در ماه سپتامبر قرار دارد.

در نمودار چهار ساعته، توکن CEL از اواخر آگوست یک الگوی کنج صعودی (rising wedge) را ترسیم کرده است. همان‌طور که در نمودار زیر هم نشان داده شده، این الگوی کلاسیک معمولاً منجر به حرکت برگشتی نزولی می‌شود.

نمودار کندل ۴ ساعته CEL/USD به همراه الگوی کنج صعودی.

در حال حاضر، CEL خط روند بالایی کنج را برای عقب‌نشینی به سمت خط روند پایینی آزمایش می‌کند. خط روند پایینی نزدیک به سطح ۱٫۳۴ دلار قرار دارد، سطحی که به عنوان یک حمایت قابل اعتماد در معاملات اخیر عمل کرده است. بنابراین، شکستن کندل قیمتی به زیر این سطح، می‌تواند فشار فروش را تشدید کند.

کاهش قیمت CEL به کمتر از ۱٫۳۴ دلار، مسیر را برای حرکت به سمت هدف الگوی کنج صعودی هموار می‌کند. هدف نزولی این الگو، به عنوان یک قاعده تحلیل تکنیکال، با اندازه‌گیری حداکثر فاصله بین خط روند بالایی و پایینی کنج و کم کردن آن از نقطه شکست، به دست می‌آید.

به عبارت دیگر، قیمت توکن CEL می‌تواند تا پایان ماه سپتامبر به ۰٫۸۷ دلار سقوط کند که ۴۰ درصد کمتر از قیمت این ارز دیجیتال در تاریخ ۲ سپتامبر است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا