بازی

عربستان ۱ میلیارد دلار سهام Embracer Group را خریداری کرد

عربستان ۱ میلیارد دلار سهام Embracer Group را خریداری کرد

کمپانی Embracer Group در هفته‌های اخیر سروصدای زیادی به پا کرده بود و اکنون عربستان سعودی میزان قابل توجهی از سهام این شرکت را به ارزش ۱ میلیارد دلار خریداری کرده است. 

صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی از طریق Savvy Gaming Group، زیرمجموعه خود، این خرید را انجام داده و به دومین سهام‌دار بزرگ کمپانی Embracer Group تبدیل شده است. بودجه صندوق سرمایه گذاری عمومی از طرف دولت این کشور تامین می‌شود و ریاست آن برعهده محمد بن سلمان، شاهزاده جنجالی این کشور، قرار دارد. 

مطلب پیشنهادی:چگونه بازی ارزان از استیم بخریم؟برای بازی خریدن روی پی‌سی نیازی نیست ۶۰ دلار بپردازید
چگونه بازی ارزان از استیم بخریم؟

این اولین بار نیست که عربستان سعودی در صنعت ویدئو گیم سرمایه گذاری می‌کند و چند هفته پیش نیز ۵٪ از سهام شرکت ژاپنی نینتندو را خریداری کرده بود. در واقع صندوق سرمایه گذاری عمومی این کشور تاکنون سهام شرکت‌های بزرگی از جمله کپکام، نکسون، الکترونیک آرتز، اکتیویژن بلیزارد و تیک تو خریداری کرده و هدف از این کار، اتکای کمتر به صنعت نفت است.

سرمایه گذاری‌های کشور عربستان

کمپانی Embracer Group نیز استودیوها و ناشران زیادی در سراسر جهان دارد که بعضی از آن‌ها را برای شما لیست می‌کنیم: گیرباکس، Coffee Stain، کریستال داینامیکس، Dark Horse Comics، سیبر اینتراکتیو، THQ Nordic، دیپ سیلور و Eidos Montreal. مدیرعامل این کمپانی درباره سرمایه گذاری کشور عربستان سعودی اعلام کرد:

سرمایه‌گذاری ۱ میلیارد دلاری Savvy Gaming Group به ما این امکان را می‌دهد تا با قدرت بیشتری به سوی اهداف خود در صنعت بازی‌های ویدیویی حرکت کنیم. طی چند سال گذشته، شرکت‌های مستقر در عربستان به یکی از مهم‌ترین سرمایه‌گذاران در بازار جهانی بازی‌های ویدئویی تبدیل شده‌اند و بازار این کشور بیشترین رشد ممکن را داشته است. 

مطلب پیشنهادی:اولین نگاه به بازی ایرانی داستان بیستون – بهای گزاف عاشقیبیا تا از عاشقی برایت بگویم
اولین نگاه به بازی ایرانی داستان بیستون – بهای گزاف عاشقی


منفورترین بازیگران هالیوود در تاریخ

تماشا از یوتیوب lastech سینما

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا