تکنولوژی

ظهور نسل جدیدی از مرورگرها تا سال آینده؛ ادعای استارتاپ سازنده مرورگر Arc

ظهور نسل جدیدی از مرورگرها تا سال آینده؛ ادعای استارتاپ سازنده مرورگر Arc

استارتاپ The Browser Company که بیشتر با مرورگر آرک (Arc) شناخته می‌شود، در حال ساخت سطح جدیدی از مرورگرها است. این استارتاپ مدعی‌شده که مرورگر در حال ساخت آن‌ها که ایده‌های جدیدی برای تب‌ها و کارهایی که با یک مرورگر می‌توان انجام داد را به‌همراه دارد، می‌تواند زندگی اینترنتی کاربران را منظم‌تر، مفیدتر و لذت‌بخش‌تر کند.

«جاش میلر»، مدیرعامل این استارتاپ، در صحبت‌های خود با ورج می‌گوید که مرورگر طی پنج سال گذشته در حال ساخت بوده و نسخه جدیدی از Arc نیست. همچنین Arc 2.0 نیز نخواهد بود، هرچند میلر در چندوقت گذشته درباره این نسخه صحبت کرده است. میلر در ادامه می‌گوید که کاربران Arc در سال جاری چهار برابر شده‌اند.

«آیفونِ دنیای مرورگر های وب»!

ظهور نسل جدیدی از مرورگرها تا سال آینده؛ ادعای استارتاپ سازنده مرورگر Arc

ایده مرورگر جدید، ساخت نوع جدیدی از برنامه‌های کاملاً متفاوت است که نسبت به مرورگرهای قبلی بسیار فعال‌تر، قدرتمندتر، بیشتر متمرکز بر هوش مصنوعی و مطابق با دیدگاه اصلی باشد. ورج در گزارش خود از ایده مطرح‌شده توسط میلر با عناوین «آیفون مرورگرهای وب» و «کامپیوتر اینترنتی» یاد می‌کند.

میلر می‌گوید مرور‌گر جدید ممکن است در ابتدای سال آینده میلادی عرضه شود. درباره سایر جزئیات آن مانند طراحی و ویژگی‌های داخلی هنوز اطلاعات زیادی ارائه نشده است.

درنهایت، میلر می‌گوید که ساخت و عرضه این مرورگر به‌معنای پایان کار Arc نیست. البته طبق گفته‌های او، احتمالاً Arc در آینده تغییرات و به‌روزرسانی‌های کمتری خواهد داشت و تیم توسعه آن صرفاً روی رفع اشکالات گزارش‌شده تمرکز می‌کنند.

مرورگر Arc سال 2022 منتشر شد و اکنون روی ویندوز، macOS، اندروید و iOS قابل دسترس است. حتی آرک نیز نسبت به سایر مرورگرها محصول متفاوتی بوده و به‌گونه‌ای طراحی شده که تنظیم‌پذیر باشد و کاربران بتوانند نحوه نمایش وب سایت‌های خاص را از نظر زیبایی تغییر بدهند. همچنین این مر‌ورگر برای ترکیب تجربه وب‌گردی و ابزارهای داخلی راه ساده‌تری را پیاده‌سازی کرده است که از طریق یک نوار در کنار صفحه ارائه می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا