رمز ارز

ظهور تقاطع مرگ در نمودار دلار چه معنی‌ای برای بیت کوین دارد؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

در تاریخ ۶ ژانویه، نمودار شاخص دلار آمریکا در بازه زمانی روزانه شاهد یک تقاطع مرگ بود. این موضوع می‌تواند بیت کوین را هم به عنوان یک دارایی که قیمت آن اغلب با دلار آمریکا بیان می‌شود، تحت تأثیر قرار دهد.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!


شروع

به گزارش سایت بیت‌کوینیست، اما هنگام ظهور تقاطع مرگ برای دلار آمریکا، دقیقاً چه اتفاقی برای بیت کوین می‌افتد؟ همان‌طور که می‌دانید، بیت کوین به عنوان راه‌حلی برای مقابله با ارزهای فیات و عدم وابستگی به بانک‌های مرکزی ایجاد شد. بنابراین، دشمن اصلی بیت کوین از بسیاری جهات، دلار است. در عین حال، جفت ارز معاملاتی غالب بیت کوین هم دلار است.

داده‌های تاریخی نشان می‌دهند که وقتی دلار قوی باشد، بیت کوین ضعیف می‌شود و بالعکس. ظاهر شدن تقاطع مرگ جدید در نمودار شاخص دلار آمریکا نیز نشانه‌ای از ضعف آن است.

ظاهر شدن تقاطع مرگ در نمودار شاخص دلار آمریکا.

تقاطع مرگ زمانی رخ می‌دهد که میانگین متحرک ۵۰ روزه، میانگین متحرک ۲۰۰ روزه را از بالا به پایین قطع ‌کند. در مقابل، اگر میانگین متحرک ۵۰ روزه، میانگین متحرک ۲۰۰ روزه را به سمت بالا قطع ‌کند، تقاطع طلایی رخ داده است. هر کدام از این تقاطع‌ها، یک سیگنال اولیه از تغییر روند به شمار می‌روند.

واکنش بیت کوین به تقاطع‌های مرگ دلار.

بر اساس داده‌های تاریخی، از سال ۲۰۱۵ تا امروز، شاخص دلار آمریکا در مجموع ۶ تقاطع مرگ را تجربه کرده است (با احتساب تقاطع فعلی). سه تقاطع مرگ دلار از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ و دو مورد دیگر هم در سال ۲۰۲۰، درست قبل از آخرین رالی گاوی بازار ارزهای دیجیتال، مشاهده شدند که پس از ظاهر شدن آنها، قیمت بیت کوین به ترتیب ۱۲۰٫۰۷ درصد، ۱۱۰٫۶۳ درصد، ۹۳۵٫۱۱ درصد، ۶۴٫۳۲ درصد و ۵۶۷٫۸۵ درصد افزایش یافت. حال باید منتظر ماند و دید که قیمت بیت کوین این بار چقدر رشد خواهد کرد!

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا