عمومی

طعنه به پیش‌نیاز سخت‌گیرانه ویندوز ۱۱؛ ویندوز XP روی پردازنده‌ قدیمی‌تر از خودش اجرا شد

طعنه به پیش‌نیاز سخت‌گیرانه ویندوز ۱۱؛ ویندوز XP روی پردازنده‌ قدیمی‌تر از خودش اجرا شد

یکی از انتقادهای بزرگ کاربران به ویندوز ۱۱، رویکرد سخت‌گیرانه‌ی این سیستم‌عامل درباره‌ی پیش‌نیاز سخت‌افزاری است. اگر کامپیوتر قدیمی‌ با ویندوز ۱۰ دارید و می‌خواهید آن را ارتقاء دهید، مایکروسافت اجازه‌ی این کار را نمی‌دهد و بدین‌منظور باید از روش‌های غیررسمی بهره ببرید. سیستم‌های عامل قدیمی‌تر، کمی انعطاف‌پذیرتر بودند و به‌عنوان مثال ویندوز XP روی پردازنده‌ی اینتل ۴۸۶ اجرا می‌شود؛ پردازنده‌ای که بسیار قدیمی‌تر از سیستم‌عامل مذکور است.

آن‌طور که تامز هاردور اشاره می‌کند، کاربری به‌نام Dietmar در انجمن‌های MSFN ایده‌ی اجرای ویندوز XP را روی پردازنده اینتل مدل 486SX عملی کرد. پردازنده‌ی مورد اشاره در سال ۱۹۹۱ عرضه شد؛ درحالی‌که ویندوز XP در سال ۲۰۰۱ دردسترس قرار گرفت و به‌ همین دلیل ایده‌ی Deitmar واقعاً دستاورد بزرگی محسوب می‌شود و به‌ بیان دیگر سیستم‌عامل مذکور روی پردازنده‌ای اجرا شد که ۱۰ سال از خودش قدیمی‌تر است.

صفحه مشخصات پردازنده ویندوز XP

Dietmar

Dietmar پردازنده‌ی 486SX اینتل را روی فرکانس ۱۵۹٫۷۱ مگاهرتز تنظیم کرد، اما ویندوز XP به پردازنده‌ای با فرکانس ۲۳۳ مگاهرتز نیاز دارد. این موضوع Dietmar را از بررسی عمیق پردازنده و سیستم‌عامل باز نداشت و در نهایت تلاش‌های او موفقیت‌آمیز بود.

در صورت تمایل می‌توانید پروژه‌ی Dietmar را از سایت Archive دریافت کنید. البته این پروژه فقط به زبان آلمانی دردسترس قرار دارد.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا