عمومی

طراحی احتمالی اولین گوشی سامسونگ با نمایشگر رول‌شونده فاش شد

سامسونگ پس از تسلط بر بازار گوشی‌های هوشمند تاشو، برای آینده‌ی خود برنامه‌هایی دارد. در طول سال‌های گذشته، بارها شاهد انتشار اخباری بوده‌ایم که نشان می‌دهد این برند احتمالاً قصد دارد از نمایشگرهای کشویی یا رول‌شونده در گوشی‌های آینده‌ی خود استفاده کند. غول فناوری کره‌ی جنوبی همچنین برخی از فناوری‌های این نوع نمایشگرها را به‌نمایش گذاشته است.

آن‌طور که SamMobile می‌نویسد، هنوز مشخص نیست تا معرفی گوشی هوشمند مجهز به نمایشگر رول‌شونده سامسونگ چقدر فاصله داریم. البته تا آن زمان می‌توان با مرور پرونده‌های نظارتی این شرکت، به‌دنبال سرنخ‌های جدیدی باشیم تا تصویری از آن‌چه قرار است عرضه شود به‌دست آوریم.

طرح مفهومی گوشی سامسونگ با نمایشگر رول شونده

هدف بعدی سامسونگ در بازار گوشی‌های هوشمند، عرضه‌ی مدل‌هایی با نمایشگر رول‌شونده است

جرمین اسمیت، طراح مدل‌های مفهومی به‌تازگی تصاویری از ظاهر احتمالی گوشی آینده‌ی سامسونگ با نمایشگر رول‌شونده به‌اشتراک گذاشته است. این طرح‌ مفهومی براساس گواهی حق اختراع سامسونگ در سال ۲۰۲۰ است. این پتنت سرانجام در ماه مه ۲۰۲۲ منتشر شد و شرکت کره‌ای درحال‌حاضر ده‌ها پتنت مشابه در این زمینه دارد.

طرح مفهومی گوشی سامسونگ با نمایشگر رول شونده

  • تماشا کنید: سامسونگ در ویدئویی تبلیغاتی نمایشگر تاشو با سه لولا را به نمایش گذاشت
  • طرح اولیه نمایشگر شفاف رول‌شونده گوشی‌ سامسونگ منتشر شد؛ گام بعدی تکاملی پس از تاشدنی‌ها

طرح مفهومی گوشی هوشمند سامسونگ با نمایشگر رول‌شونده نشان می‌دهد صفحه‌نمایش این دستگاه چگونه گسترش می‌یابد تا پنل پشتی را پوشش داده و محتوا را در ابعاد بزرگ‌تر نمایش دهد. ابعاد کلی این دستگاه درمقایسه با یک گوشی تاشو، کوچک‌تر خواهد بود، درحالی‌که نمایشگر بزرگ‌تری دراختیار کاربر قرار خواهد داد.

شایان‌ذکر است سامسونگ هرسال هزاران پتنت برای ایده‌های احتمالی خود ثبت می‌کند. ثبت یک پتنت الزاماً به این معنی نیست که سرانجام محصول نهایی آن به‌طور تجاری عرضه شود، بنابراین شاید این شرکت هیچ‌وقت چنین گوشی هوشمندی معرفی نکند.

بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد گوشی‌هایی با نمایشگرهای رول‌شونده و کشویی، هدف بعدی برندهای بزرگی مثل سامسونگ است. واحد Samsung Display از سال‌ها قبل به‌طور فعال روی توسعه‌ی این فناوری کار می‌کند. شاید این شرکت در درازمدت ما را غافل‌گیر کند زیرا با موفقیتی که در حوزه‌ی گوشی‌های تاشو به‌دست آورده است، تکرار آن در محصولی با فرم‌فکتور جدید چندان دور از انتظار نیست.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا