رمز ارز

ضربه دیگری بر پیکره بیت کوین وارد شد!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

روز گذشته و همزمان با افزایش ۸٫۶ درصدی شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) نسبت به مدت مشابه سال قبل و رسیدن این شاخص به بالاترین سطح خود از سال ۱۹۸۱ میلادی، بازارهای مالی جهانی، از جمله ارزهای دیجیتال بار دیگر با فشار فروش مواجه شدند و یک روند کاهشی را تجربه کردند. این موضوع، نشان می‌دهد که تورم همچنان یک چالش پایدار است.

۲۰۰ میلیون بیبی دوج رایگان

فقط با ثبت نام در صرافی پینگی میتونی ۲۰۰ میلیون واحد بیبی دوج و ۱۰,۰۰۰ واحد لونا هدیه بگیری!
دریافت جایزه

به گزارش سایت کوین تلگراف، داده‌های بازار نشان می‌دهند که افزایش بی‌سابقه شاخص CPI منجر به کاهش قیمت بیت کوین (BTC) به زیر حمایت ۳۰ هزار دلاری و سقوط آن تا پایین‌ترین سطح روزانه خود در ۲۸،۸۵۲ دلار شد. البته در زمان انتشار این خبر، خریداران توانسته‌اند این افت قیمتی را کمی جبران کنند و بیت کوین در محدوده ۲۹،۳۲۰ دلار معامله می‌شود. با این حال، قیمت ارز دیجیتال برتر جهان در بازه روزانه، همچنان حدود ۳ درصد افت دارد.

btc-altcoins-sell-off-high-inflation
نمودار کندل یک روزه BTC/USDT.

در حال حاضر، تسکین کمی در جبهه تورم وجود دارد و فدرال رزرو همچنان مصمم به افزایش نرخ بهره است. به گفته بسیاری از تحلیلگران، ناتوانی فدرال رزرو در مهار تورم، احتمالاً به پرایس اکشن متزلزل بیت کوین و بیشتر کلاس‌های دارایی در یک سال آینده منجر خواهد شد و احتمال بهبودی فوری این وضعیت، بسیار پایین است.

به گفته تحلیلگران، ساختار کلی بازار در بازه‌های زمانی بالاتر همچنان نزولی است و در صورتی که قیمت بیت کوین به روند کاهشی خود ادامه دهد، احتمال کاهش آن به کمتر از ۲۸ هزار دلار وجود دارد. آنها می‌گویند که برای جلوگیری از نزول بیشتر، بیت کوین باید سطح ۳۰ هزار دلار را پس بگیرد.

btc-altcoins-sell-off-high-inflation
نمودار کندل ۲ ساعته BTC/USD.

در همین حال، برخی از تحلیلگران نیز به سرمایه‌گذاران وحشت‌زده نسبت به فروش و توزیع بیت کوین‌های خود به دلیل شرایط کلان هشدار داده‌اند:

دامپ کردن بیت کوین‌ها به دلیل این‌که تورم بالاتر از حد انتظار است، یکی از احمقانه‌ترین کارهایی است که می‌توان انجام داد.

در زمان انتشار این خبر، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال با یک افت ۳٫۵ درصدی نسبت به ۲۴ ساعت گذشته، به ۱٫۲ تریلیون دلار رسیده و میزان تسلط بیت کوین بر بازار هم برابر با ۴۶٫۷ درصد گزارش شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا