رمز ارز

صرافی بایننس ۱۶٪ از سهم بازار را از دست داد! ماجرا چیست؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

در ماه گذشته، صرافی بایننس با شکایت کمیسیون تجارت کالا و معاملات آتی ایالات متحده (CFTC) به اتهام نقض مقررات مشتقات، مورد انتقاد قرار گرفت.
این موضوع، تسلط بایننس بر بازار کریپتو را تحت تأثیر قرار داده است؛ زیرا سهم بازار این صرافی طی یک هفته، 16 درصد کاهش یافته است. با این حال، شرکت تجزیه و تحلیل بلاکچین Kaiko توضیح می‌دهد که پایان معاملات با کارمزد صفر توسط بایننس، آسیب بیشتری نسبت به دعوای CFTC داشته است.
اگرچه به نظر می‌رسد بایننس در حال از دست دادن 16 درصد از سهم بازار در حجم معاملات نقدی است، اما تنها 2 درصد از سهم بازار را برای حجم معاملات آتی از دست داده است. بنابراین، Kaiko خاطرنشان می‌کند که دلیل اصلی بایننس برای از دست دادن سهم بازار، پایان معاملات اسپات با کارمزد صفر به جای اقدامات نظارتی بوده است.
همان‌طور که می‌دانیم، بایننس حتی پس از فروپاشی صرافی FTX، سهم بازار قابل توجهی را به دست آورد. پس از نوامبر 2022، سهم بازار بایننس از 50 درصد به 65 درصد افزایش یافت.
در روز دوشنبه، 3 آوریل، شایعه‌ای در بازار کریپتو منتشر شد و محتوای آن اشاره به این‌ داشت که چانگ پنگ ژائو، مدیر صرافی بایننس، طبق توییتی از cobie@، ممکن است با «اعلان قرمز اینترپل» روبه‌رو شود.
این شایعه برای ایجاد یک زلزله در فضای کریپتو کافی بود و BNB Coin و BTC تحت اصلاحات فوری قرار گرفتند. با این حال، توییت cobi’es@ یک پیام رمزگذاری‌شده با عملکرد هش SHA-256 بود؛ همان رمزنگاری که سایر دارایی‌های دیجیتال از جمله بیت کوین را ایمن می‌کند.
با این حال، پاتریک هیلمن، مدیر ارشد استراتژی بایننس در توییت خود توضیح داد کرد که این شایعه درست نیست. او نوشت:
«یکی از این دو چیز درست است: 1. این مزخرف است 2. یک مأمور اجرای قانون به طور غیرقانونی عناصر پرونده را افشا می کند. حدس من شماره 1 است.»
صرافی کریپتویی بایننس اخیراً در ایالات متحده تحت یک اقدام نظارتی قوی قرار گرفته است. اما بایننس در مواجهه با این مشکلات تنها نیست. سایر رقبای اصلی مانند Coinbase نیز در هفته‌های اخیر با اقدامات نظارتی مشابهی روبه‌رو شده‌اند.

۵۰۰ میلیون بیبی دوج رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی بیت لند، ۵۰۰ میلیون بیبی دوج جایزه بگیرید!


ثبت نام

منبع

کوین‌گیپ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا