تکنولوژی

شکایت زودکس از اسنپ‌فود به‌دلیل «رفتارهای انحصاری»

شکایت زودکس از اسنپ‌فود به‌دلیل «رفتارهای انحصاری»

پلتفرم سفارش آنلاین غذای «زودکس» به‌دلیل «رفتارهای انحصاری» از «اسنپ‌فود» شکایت کرد. در این شکایت، زودکس از شورای ملی رقابت خواسته رفتارهای انحصاری اسنپ‌فود، به‌ویژه در زمینه قراردادهای اختصاصی با رستوران‌ها را که نتیجه آن می‌تواند حذف رقبا از بازار و ایجاد مانع برای ورود بازیگران جدید باشد، بررسی کند.

شرکت «زودرسان کیهان کریمان» با نام تجاری زودکس، کارش را از سال ۱۳۹۸ آغاز کرده و درحال‌حاضر در ۹ شهر فعالیت می‌کند. این پلتفرم از شورای رقابت خواسته «با سرعت و دقت متناسب با پویایی اقتصاد دیجیتال به این حوزه توجه و تمامی جوانب را بررسی کند.»

شورای رقابت سال ۱۳۹۸ نیز اسنپ‌فود را به‌دلیل شکایت «چیلیوری» محکوم کرده بود اما این رأی در دیوان عدالت اداری نقض شد.

در روزهای گذشته، پلتفرم «ازکی‌وام» نیز از اقدامات انحصارگرایانه «اسنپ‌پی» به شورای رقابت شکایت کرده بود.

مرکز مطالعات توسعه و رقابت لایحه حقوقی-اقتصادی این شکایت را تنظیم کرده است. این مؤسسه پیش‌از‌این نیز در پرونده‌های شکایت تپسی علیه اسنپ و ازکی‌وام علیه اسنپ‌پی نیز مشاور شکایت‌کنندگان بوده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا