بازی

شرکت معتبر برای ریکاوری اطلاعات هارد

شرکت معتبر برای ریکاوری اطلاعات هارد

سلب مسئولیت: lastech صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

برای تمامی ما این امر اتفاق افتاده است که گوشی و یا لپ‌تاپ‌مان دچار خرابی شود و بخش زیادی از اطلاعات ان از دست برود. از دست رفتن اطلاعات بسیار ناراحت‌کنند و حتی چالش‌برانگیز است و ممکن است شرایط را برای بسیاری از افراد و کسب‌وکارها بحرانی کند. در این شرایط، تنها راهکاری که پیشنهاد می‌شود ریکاوری هارد است. اما باید بدانید این کار بسیار تخصصی است و انجام آن را باید به شرکت‌های معتبر بسپاریم. از طرف دیگر، اطلاعاتی که بر روی هارد وجود دارند بسیار ارزشمند هستند و اگر شما آنها را به افراد نا متخصص بسپارید خطر پخش شدن اطلاعات وجود دارد.

ریکاوری هارد چیست؟

زمانیکه دیگر نمی‌توانید به راحتی به اطلاعاتی که در لپ‌تاپ و یا گوشی خود ذخیره کرده‌اید دست پیدا کنید، باید بدانید هارد شما دچار مشکلاتی شده است. آسیب‌های فیزیکی و نرم‌افزاری می‌توانند عملکرد هارد را تحت تاثیر قرار دهند و همین امر دسترسی به اطلاعات را با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌کند.

اطلاعات مهمترین چیزی هستند که هر شخص و یا شرکت به آن نیاز دارد. به همین دلیل، در صورت از بین رفتن اطلاعات باید سریعا برای بازیابی اطلاعات هارد اقدام کنید.

اطلاعات همیشه از دست نرفته‌اند!

بسیاری از افراد به اشتباه تصور می‌کنند زمانی که اطلاعات را از روی گوشی و یا هارد خود پاک می‌کنند و سپس سطل زباله را نیز خالی می‌کنند دیگر اطلاعات برای همیشه از دست رفته‌اند. اما باید بدایند پروسه ذخیره اطلاعات بسیار پیچیده‌تر از این موارد است. حتی زمانیکه اطلاعات شما از روی لپ‌تاپ حذف می‌شود باز هم در قسمتی از ویندوز و یا مک ذخیره شده‌اند و شما باید با ترفندها و روش‌های مناسب آنها را بازیابی کنید. به همین دلیل، ریکاوری هارد توسط افراد متخصص باید صورت گیرد. در غیرا ینصورت، ممکن است اطلاعات شما برای همیشه از بین بروند.

آیا تمامی داده‌ها را می‌توان از روی هارد ریکاوری کرد؟

تقریبا تمامی داده‌ها این قابلیت را دارند که از روی هارد بازیابی شوند. اما باید بدانید در برخی از موارد ریکاوری هارد هرگز امکان‌پذیر نیست. در صورتی که در اطلاعات SSD  دستور TRIM فعال شده باشد بازیابی اطلاعات آن هرگز امکان‌پذیر نیست. همچنین، در شرایطی که داده‌ها رونویسی شده باشند و یا داده‌ها خراب باشند بازیابی اطلاعات هارد بسیار دشوار می‌شود و در برخی از موارد امکان نیست. بهتر است بدانید اگر داده‌های شما در بد سکتور درایو وجود دارند پروسه سختی برای بازیابی آنها وجود دارد.

عیب‌یابی در هارد دیسک

برای اینکه بتوانید ریکاوری هارد را انجام دهید، در اولین مرحله باید پروسه عیب‌یابی در هارد دیسک را طی کنید. اگر سیستم عاملی که بر روی لپ‌تاپ شما نصب شده است، ویندوز است باید وارد بایوس سیستم عامل شوید. برای اینکار کلیدی Delete را بفشارید. بایوس دارای ابزاری است که به صورت خودکار هارد را مورد بررسی قرار می‌دهد و عیب‌یابی می‌کند. ابتدا این ابزار را اجرا کنید و به این موضوع توجه داشته باشید آیا هارد نمایش داده می‌شود یا خیر. در صورتی که متوجه شدید هارد نمایش داده نمی‌شود، به احتمال زیاد میان اتصالات هارد و مادربرد مشکلات زیادی ایجاد شده است که باید بررسی شوند.

روش‌های دیگر برای تشخیص مشکلات هارد

اگر با استفاده از روش‌هایی که در بالا مطرح شدند مشکل هارد رفع نشد، باید تست‌های بیشتری را اجرا نمایید. برای انجام این کار، سیستم دیگری را انتخاب کنید و به این موضوع توجه داشته باشید آیا هارد در سیستم دیگر نمایش داده می‌شود یا خیر. همچنین، می‌توانید مدل و تولید کننده هارد دیسک را مشخص کنید و به سایت اختصاصی سازنده وارد شوید.

شرکت معتبر برای ریکاوری اطلاعات هارد - lastech

در سایت اختصاصی سازنده نرم‌افزار تشخیصی وجود دارد که می‌توانید آن را دانلود کنید. سپس، این برنامه را در فلش مموی ذخیره نمایید و آن را بوت کنید. با استفاده از این نرم‌افزار ( در بیش از 90 درصد مواقع) می‌توانید متوجه شوید مشکل هارد از کجاست و سپس می‌توانید ریکاوری هارد را انجام دهید.

آیا ممکن است مشکل هارد نرم‌افزاری باشد؟

بسیاری از کسانی که برای ریکاوری هارد مراجعه می‌کنند در این باره سوال می‌پرسند آیا مشکلات هارد می‌تواند نرم‌افزاری باشد. پاسخ به این سوال قطعا مثبت است. گاهی با نصب یک آنتی ویروس ساده و یا آپدیت کردن برنامه‌هایی که بر روی سیستم وجود دارند، می‌توانید از بروز مشکلات هارد جلوگیری کنید. این مسئله بسیار ارزشمند است و به شما کمک می‌کند دوباره بتوانید از هارد خود استفاده نمایید.

آیا شرکتی که به آن مراجعه می‌کنید معتبر است؟

اطلاعات یک مقوله شخصی است که نباید در دسترس دیگران قرار گیرد. حتی اگر مطمئن باشید دیگران هیچ‌گونه سو استفاده‌ای از اطلاعات شما نمی‌کنند، انتشار آنها و در دسترس قرار دادن اطلاعات شخصی و شرکتی کار درستی نیست. اگر اطلاعات شما به هر نحوی مورد سو استفاده قرار گیرند، مشکلات زیادی برای شما به وجود خواهد آمد و این مسئله می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. به همین دلیل، مراجعه به شرکت معتبر ریکاوری اطلاعات هارد از جمله مواردی است که باید مد نظر قرار دهید.

برای ریکاوری هارد به کجا مراجعه کنیم؟

تا به اینجا به این موضوع اشاره کردیم که ریکاوری هارد یک کار بسیار تخصصی است و بازیابی اطلاعات نیاز به دانش کافی دارد. گاهی با رفع مشکلات نرم‌افزاری مشکلات هارد از بین می‌رود و می‌توانید اطلاعات را ریکاوری کنید. البته باید بدانید تمامی اطلاعات قابل ریکاوری نیستند. اگر به دنبال یک شرکت معتبر برای ریکاوری هارد هستید، می‌توانید به لایف سرویس پارسه مراجعه کنید. این شرکت تمامی خدمات کامپیوتری، بازیابی اطلاعات و تعمیرات را با بهترین کیفیت به شما ارائه می‌دهد.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا