عمومی

شبکه اجتماعی Loops به‌عنوان جایگزین تیک‌تاک وارد فدی‌ورس می‌شود

شبکه اجتماعی Loops به‌عنوان جایگزین تیک‌تاک وارد فدی‌ورس می‌شود

بنابر گزارش تک‌کرانچ، فضاى شبکه‌های اجتماعی همواره در حال تغییروتحول است و پلتفرم‌های جدیدی با ویژگی‌های نوآورانه به‌طور مداوم ظهور می‌کنند. یکی از این پلتفرم‌های نوظهور، لوپس (Loops) محسوب می‌شود که خود را به‌عنوان جایگزینی غیرمتمرکز برای تیک‌تاک معرفی می‌کند.

در واقع لوپس یک پلتفرم اشتراک‌گذاری ویدیو‌های کوتاه به‌شمار می‌آید که بر پایه‌ی فدی‌ورس (فدراسیون سرورهای اجتماعی) ساخته شده است و درواقع به‌جای یک سرور مرکزی، از شبکه‌ای از سرورهای مستقل بهره می‌برد که به یکدیگر متصل هستند. این ساختار باعث می‌شود تا کنترل داده‌های کاربران در اختیار خودشان باشد و پلتفرم کمتر در معرض سانسور و اختلالات ژئوپلیتیکی قرار گیرد.

ویدیوی از یک شبکه اجتماعی

Pixelfed

پلتفرم لوپس بر اساس پروتکل ActivityPub ساخته شده و یکی از ویژگی‌های برجسته‌ی آن، تعهد به حفظ حریم خصوصی کاربران و جلوگیری از اشتراک‌گذاری داده‌های آنان با تبلیغ‌کنندگان خارجی است. تیم توسعه‌دهنده‌ی این پلتفرم بیان کردند که آن‌ها قصد ندارند که از محتواهای کاربران برای مدل‌سازی‌های هوش مصنوعی استفاده کنند که همین موضوع به نوبه‌ی خود می‌تواند یک تفاوت اساسی با دیگر شبکه‌های اجتماعی مثل تیک‌تاک و اینستاگرام را رقم بزند.

پروفایل چندین ادم زیر یکدیگر

Pixelfed

پلتفرم لوپس به کاربران اجازه می‌دهد تا یکدیگر را دنبال و لایک کنند، کامنت بگذارند و ویدئوهای تا حداکثر ۶۰ ثانیه را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. این پلتفرم همچنین امکاناتی برای مدیریت ویدیوها و اطمینان از کیفیت محتواها فراهم می‌کند.

از دیگر برنامه‌های لوپس می‌توان به تلاش توسعه‌دهنده‌ها برای استفاده از کمک‌های مالی کاربران برای تأمین بودجه‌ی پروژه اشاره کرد. این موضوع به لوپس کمک می‌کند تا بدون نیاز به سرمایه‌گذاران خارجی، به‌صورت مستقل مسیر رشد را به‌خوبی طی کند.

پروفایل یک پسر با عکس خودش و یه عکس پایین آن

Pixelfed

بنابر گفته‌ی دنیل سوپرنولت، توسعه‌دهنده‌ی پلتفرم لوپس، استفاده از صداها و ریمیکس ویدئوهای دیگران در آینده امکان‌پذیر خواهد بود و همچنین  ویژگی قراردادن عکس ثابت برای کاور ویدیوها و مدیریت بخش نظرات نیز در نظر گرفته شده است. هرچند ویدیوها قابل دسته‌بندی هستند؛ اما هنوز از هشتگ و منشن پشتیبانی نمی‌کنند.

سوپرنولت قصد دارد برای بررسی ویدئوهای ارسالی کاربران، از تعدادی مدیر انسانی استفاده کند. این افراد از طریق شبکه اجتماعی مستادون جذب خواهند شد و ویدیوها بر اساس امتیاز عملکرد هر کاربر، بررسی می‌شوند. ویدئوهای کاربرانِ با امتیاز پایین‌تر قبل از انتشار، مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرند؛ اما ویدئوهای کاربران مطمئن، بلافاصله منتشر خواهند شد.

شبکه‌ی اجتماعی لوپس هنوز در مراحل اولیه‌ی توسعه قرار دارد و در آینده‌ی نزدیک ویژگی‌های جدیدی به آن اضافه خواهد شد. توسعه‌دهندگان این پلتفرم قصد دارند تا لوپس را به یک پلتفرم جامع برای تولید و به‌اشتراک‌گذاری ویدئوهای کوتاه تبدیل کنند. باتوجه‌به علاقه‌ی روزافزون کاربران به پلتفرم‌های غیرمتمرکز و حفظ حریم خصوصی، لوپس احتمالاً آینده‌ای روشن داشته باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا