عمومی

سیاه‌چاله نه، این چهره جدید ChatGPT است!

سیاه‌چاله نه، این چهره جدید ChatGPT است!

شرکت OpenAI در رویداد شب گذشته از آپدیت جدید چت‌بات هوش مصنوعی ChatGPT رونمایی کرد. ازجمله‌ی تغییرات چت‌بات مذکور می‌توان به رابط کاربری به‌روز اپلیکیشن اشاره کرد که اکنون شبیه سیاه‌چاله شده است.

میرا موراتی، مدیر ارشد فناوری OpenAI، در رویداد بهاره‌ی این شرکت به تغییرات ChatGPT اشاره کرد: «ما می‌دانیم مدل‌های هوش مصنوعی هر روز پیچیده‌تر می‌شوند، اما می‌خواهیم تجربه‌ی تعامل با آن‌ها طبیعی‌تر و ساده‌تر شود تا کاربران وقت خود را صرف یادگیری رابط کاربری نکنند.»

اکنون رابط کاربری جدید ChatGPT بسیار ساده است و شامل دایره‌ای سیاه‌رنگ می‌شود که شبیه سیاه‌چاله به‌نظر می‌رسد.

به‌نوشته‌ی تِک‌کرانچ، آپدیت رابط کاربری ChatGPT تغییر مثبتی محسوب می‌شود و با سبک طراحی مینیمالیسمی همخوانی دارد. از طرفی صدای طبیعی پاسخ‌های چت‌بات، گام دیگری به‌سوی طبیعی‌سازی روابط انسان و کامپیوتر به‌حساب می‌آید.

هنگامی‌ که ChatGPT صحبت می‌کند، دایره‌ی سیاه‌رنگ آن و همچنین ناحیه‌ی تایپ کاربر به طرحی موج‌مانند تغییر می‌یابد. این سبک ظاهری به‌طور نامحسوس بر ایده‌ی مکالمه و همکاری تأکید دارد و ماهیت ماشینی پشت چت‌بات را پنهان می‌کند.

OpenAI در تصمیمی هوشمندانه، نقطه‌ی مشکی را به چشمی غول‌آسا تبدیل نکرد؛ زیرا در آن شرایط کاربر هنگام استفاده از قابلیت‌های تحلیل ویدیویی احساس می‌کرد زیر نظر گرفته شده است.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا