رمز ارز

سقوط بیت کوین تا ۱۶۰۰۰ دلار قطعی است؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

تحلیلگران بیت کوین مشتاق بودند تا اهداف قیمتی جدیدی را در 27 آگوست و پس از اینکه بزرگ‌ترین ارز دیجیتال برای مدت کوتاهی به زیر 20000 دلار سقوط کرد، تعیین کنند.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه
نمودار کندلی 1 ساعته بیت کوین به دلار

اهداف قیمتی کمتر از 20000 دلار بیت کوین سر جای خود هستند

به گزارش سایت کوین تلگراف، داده‌های Cointelegraph Markets Pro و TradingView نشان می‌دهند که قیمت جفت ارز بیت کوین به دلار آمریکا یک شب پس از اظهار نظرهای رییس فدرال رزرو به حدود 19945 دلار رسیده است.

در نتیجه میزان زیان روزانه برای این جفت ارز به 9 درصد نزدیک شد.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو گفت که بازگرداندن ثبات به قیمت‌ها مدتی طول می‌کشد و مستلزم استفاده از ابزارهای مناسب برای به تعادل رساندن تقاضا و عرضه است. درست است که کنترل تورم در نهایت به نفع جامعه است، اما این فرایند برای کسب و کارها و خانواده‌ها کمی سخت خواهد بود.

از این رو، انقباض کمی، معروف به QT، می‌تواند برای مدتی باقی بماند. بیت کوین اکنون توانسته 20000 دلار را دوباره به دست آورد و در زمان نگارش این خبر نزدیک به 20200 دلار در نوسان است. با این وجود، همچنان به پایین‌ترین سطح یک ماهه خود نزدیک است. معامله‌گرانی که این افت را یک اصلاح می‌دانستند، اکنون با ضرر مواجه هستند.

برخی فعالان این صنعت بازه 23 هزار تا ۲۳،۵۰۰ دلار را در صورت رشد قیمت و 19000 دلار را در صورت افت قیمت پیش‌بینی می‌کنند.

TraderSZ نیز ۱۹،۴۰۰ دلار را به عنوان منطقه پرش بالقوه تا 23,000 دلار در نظر گرفته است. در همین حال، خطوط روند کلیدی در بازارهای صعودی قبلی، اکنون دوباره برای جفت ارز بیت کوین به دلار به سطوح مهم بدل شده‌اند. این سطوح قیمتی شامل 21,600 دلار و میانگین متحرک 200 هفته‌ای (200MA) نزدیک به 23,000 دلار هستند.

بیداری دوباره DXY در آخرین لحظه بر اساس نشانه‌های فدرال رزرو

در همین حین، با سقوط سهام، شاخص دلار دوباره بازگشت. شاخص دلار آمریکا (DXY) که در ابتدا شاهد نزولی شدید بود، به سطوحی بازگشت که دوباره آن را در محدوده قابل‌توجهی از بالاترین حد بیست ساله خود قرار داد.

قیمت این شاخص در اواخر روز 26 آگوست و در عرض چند ساعت از 107.6  تا روی عدد 108.9 حرکت کرد.

نمودار کندلی 1 ساعته شاخص دلار آمریکا (DXY)

کوین سونسون (Kevin Svenson)، تحلیلگر بازار رمزارزها می‌گوید حفظ روند شاخص دلار به معنای کاهش بیشتر دارایی‌ها است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا