بازی

سری کارت گرافیک RTX 40 به این زودی‌ها وارد بازار نخواهد شد

سری کارت گرافیک RTX 40 به این زودی‌ها وارد بازار نخواهد شد

شایعات زیادی درباره کارت گرافیک سری RTX 40 وجود دارد و به‌نظر می‌رسد که انویدیا هنوز از فاز تست‌گیری خارج نشده و این سری کارت گرافیک در آینده نزدیک روانه بازار نمی‌شود. 

چند هفته پیش اطلاعاتی منتشر شده بود که به عرضه کارت گرافیک سری RTX 40 در فصل تابستان اشاره داشت. با این وجود سایت آلمانی Igor’s Lab اعلام کرده است که فاصله زیادی با ورود این خانواده به بازار داریم. ظاهرا اولین کارت گرافیک این سری هنوز از فاز مهندسی و طراحی خارج نشده است. اگر این موضوع صحت داشته باشد، شریک‌های تجاری انویدیا هنوز محصولی برای تکمیل کار دریافت نکرده‌اند.

مطلب پیشنهادی:آیا کارت‌های گرافیک Quadro انویدیا برای گیمینگ مناسبند؟هر چیزی که گران‌تر است لزوما به کارتان نمی‌آید
آیا کارت‌های گرافیک Quadro انویدیا برای گیمینگ مناسبند؟

قبل از اینکه یک کارت گرافیک وارد بازار شود، انویدیا باید اقدامات زیادی انجام دهد. در مرحله نخست نمونه‌های اولیه باید ساخته و آزمایش شوند و این کار به زمان قابل توجهی نیاز دارد. سپس سخت‌افزار و فریم‌ور باید نهایی شود و کلاک و سطوح توان باید بر اساس بازده TSMC مشخص گردد. توسعه درایورها نیز به کار زیاد و آزمایش‌های گسترده نیاز دارد.

کارت گرافیک RTX 40

کارت گرافیک GeForce RTX 40 از سری پردازنده آیدا لاولیس استفاده می‌کند و انتظار می‌رود که با پرازنده ۵ نانومتری TSMC ساخته شود. سری RTX 30 با تکنولوژی Ampere و پردازنده ۸ نانومتری سامسونگ ساخته شده بود. از این رو انویدیا را نیز باید به لیست شرکت‌هایی مثل اپل، AMD و کوالکام اضافه کرد که به سراغ TSMC رفته‌اند.

گزارشات حاکی از آن است که RTX 4090 با واحد پردازنده گرافیکی AD102، قوی‌ترین عضو این خانواده، اول از همه در دسترس قرار می‌گیرد و رقبا کار سختی برای رقابت با آن خواهند داشت. پردازنده AD102 دارای کلاک ۲.۳ تا ۲.۵ گیگاهرتز، ۱۸۴۳۲ هسته CUDA و ۲۴ گیگابایت رم GDDR6X خواهد بود. 

مطلب پیشنهادی:G-Sync چیست و چه کاربردی دارد؟چرا به گیمرها توصیه می‌شود G-Sync را جدی بگیرند؟
G-Sync چیست و چه کاربردی دارد؟


ویجی موبایل: بهترین مراحل جی تی ای سن آندریس و بازی های سبک موبایلی

تماشا از کانال یوتیوب lastech

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا