رمز ارز

سریع‌ترین نرخ رشد بازار ارزهای دیجیتال به کدام کشورها تعلق دارد؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بازارهای نوظهور با یافتن موارد استفاده فراوان، به ویژه در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (MENA) به راه خود در دنیای رمزارزها ادامه می‌دهند.
گزارش جدیدی از Chainalysis نشان می‌دهد که بازار رمزارزها در منطقه MENA سریع‌ترین رشد را در جهان دارد. حجم تراکنش‌ها در این منطقه نشان می‌دهد که کاربران در بازه زمانی ژوئیه 2021 تا ژوئن 2022، 566 میلیارد دلار ارز دیجیتال دریافت کرده‌اند. این رقم 48 درصد بیشتر از سال قبل است. پس از این منطقه، آمریکای لاتین و آمریکای شمالی با رشد 40 درصدی و 36 درصدی در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.
منطقه MENA تقریباً از 22 کشور تشکیل شده که بازارهای نوظهوری مانند مراکش، مصر و ترکیه را شامل می‌شود. در این کشورها، استفاده از ارزهای دیجیتال موارد کاربرد عملی پیدا کرده است. در کشورهایی مانند ترکیه و مصر که هر دو با کاهش شدید ارزش پول فیات خود مواجه شده‌اند، استفاده از رمزارزها برای حفظ پس‌انداز غالب است. حجم معاملات سه برابر شده رمزارزها در مصر را می‌توان به نوسانات اقتصادی این کشور ربط داد. ترکیه نیز با 192 میلیارد دلار، بزرگترین بازار ارز دیجیتال در این منطقه است.
در این میان، کشورهای ثروتمندتر این منطقه مانند کشور امارات متحده عربی، که به بهشت ارزهای دیجیتال تبدیل شده‌اند، نیز در بخش رمزارزها مشارکت فعالی داشته‌اند. بر اساس این گزارش، هم عربستان سعودی و هم امارات متحده عربی از نظر ارزش دارایی‌های دیجیتال در بین پنج کشور برتر منطقه قرار گرفته‌اند. شرکت‌های بزرگ رمزارز مانند Binance هم مجوز آغاز فعالیت‌های خود را در ابوظبی و دوبی امارات و همچنین کشور همسایه آن یعنی بحرین، دریافت کرده‌اند. مشارکت محلی با Binance Pay در امارات حتی به کارآفرینان این امکان را داده است که بتوانند با استفاده از رمزارزها کسب و کار راه‌اندازی کنند.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه
منبع کوین تلگراف

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا