عمومی

سرویس نقشه‌های گوگل اکنون کیفیت هوای اطراف شما را نشان می‌دهد

گوگل در وبلاگ رسمی خود اعلام کرده است کاربران از این به‌بعد می‌توانند کیفیت هوای اطراف خود را با استفاده از سرویس نقشه‌های این شرکت ردیابی کنند. این ویژگی برای افرادی بسیار کاربردی خواهد بود که با مشکلات تنفسی مواجه هستند. ویژگی کیفیت هوای گوگل مپز به‌طور گسترده برای اندروید در ایالات متحده ارائه می‌شود.

به‌گزارش SamMobile، قابلیت جدید سرویس نقشه‌های گوگل اطلاعات دقیقی درباره‌ی کیفیت هوا ارائه می‌دهد که ازجمله می‌توان به هوای دودآلود یا بد یا بسیار تمیز اشاره کرد. علاوه‌براین، اعداد شاخص کیفیت هوا (از صفر تا مثبت ۴۰۰) را به‌همراه اطلاعات مربوط به فعالیت‌های خارج از منزل، زمان به‌روزرسانی اطلاعات و پیوندهایی برای کسب اطلاعات بیشتر نشان می‌دهد.

قابلیت تشخیص وضعیت هوای اطراف در گوگل مپز

مقاله‌های مرتبط:

  • کدام اپلیکیشن‌های گوگل برای عملکرد بهتر در تبلت بهینه می‌شوند؟
  • گوگل از هوش مصنوعی برای افزایش دقت سرویس Maps خود استفاده می‌کند

نماد کیفیت هوای سبز در گوشه‌ی سمت‌راست پایین درکنار نماد حمل‌ونقل عمومی و اطلاعات کووید ۱۹ و آتش‌سوزی‌های جنگلی قرار دارد.

این داده‌ها از سازمان‌های دولتی مطمئن شامل آژانس حفاظت از محیط‌زیست (EPA) و PurpleAir در ایالات متحده به‌دست می‌آید. PurpleAir شبکه‌ای کم‌هزینه‌ است که نمایی از شرایط محلی ارائه می‌دهد.

شما می‌توانید لایه‌ی کیفیت هوا را به‌سادگی با ضربه‌زدن روی دکمه‌ی واقع در گوشه‌ی سمت‌راست بالا به‌ نقشه‌ی خود اضافه و سپس کیفیت هوا را در بخش جزئیات نقشه انتخاب کنید. سرویس نقشه‌های گوگل در ماه‌های آینده داده‌های هوای دودآلود را نیز در سرتاسر ایالات متحده نشان خواهد داد که از اداره‌ی ملی اقیانوسی و جوّی در جست‌وجوی گوگل به‌دست آمده است.

ناگفته نماند اپلیکیشن‌های اختصاصی دیگری غیر از گوگل مپز وجود دارند که صرفاً برای ارائه‌ی اطلاعات آب‌وهوایی محلی طراحی شده‌اند. این نوع اپلیکیشن‌ها پیش‌بینی‌های دقیق و اطلاعات مفید زیادی درباره‌ی کیفیت هوا در منطقه‌ی شما ارائه می‌دهند.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا