بازی

سرورهای بازی شوتر ایکس باکس CrossfireX به زودی خاموش خواهد شد

سرورهای بازی شوتر ایکس باکس CrossfireX به زودی خاموش خواهد شد

دو استودیو Smilegate و رمدی اعلام کردند که هر دو حالت چندنفره و تک‌نفره بازی شوتر ایکس‌ باکس CrossfireX در ۱۸ می ۲۰۲۳ (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲) تعطیل خواهد شد.

از لحظه اعلام این خبر، فروش بازی در فروشگاه ایکس باکس متوقف شده و هیچ محتوای جدیدی به آن اضافه نخواهد شد. خریدهای انجام شده در ۱۴ روز گذشته واجد شرایط بازپرداخت خواهند بود.

طبق اطلاعات درج شده در بخش پرسش‌های متداول، فقط سرورهای چند نفره CrossfireX نیستند که پس از ۲۸ اردیبشهت غیرقابل دسترس می‌شوند. بلکه دارندگان بازی حتی نمی‌توانند کمپین تک نفره آن را تجربه کنند. در بیانیه آمده است:

اگر قبلاً یکی از کمپین‌های تک‌نفره را خریداری کرده‌اید، می‌توانید از آن لذت ببرید و تا زمانی که سرورها در تاریخ ۱۸ می ۲۰۲۳ – ساعت 00:00 UTC خاموش شوند، از آن‌ها لذت ببرید.

مطلب پیشنهادی:دکمه Share اکس‌باکس چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟چه دکمه خوبی هستی!
دکمه Share اکس‌باکس چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

CrossfireX

CrossfireX به طور انحصاری برای کنسول‌های ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس/اس در فوریه ۲۰۲۲ منتشر شد.

این عنوان شامل یک حالت چند نفره رایگان بود که توسط توسعه‌دهنده اصلی Crossfire Smilegate ساخته بود، در حالی که استودیو رمدی، سازنده آلن ویک و مکس پین، بخش تک نفره بازی را خلق کرده بود.

طبق گفته Smilegate، آن‌ها تصمیم گرفتند به پشتیبانی از این بازی پایان دهد زیرا «در نهایت آن جایگاهی که باید می‌رسید، نرسید».

حذف حالت‌های تک‌نفره CrossfireX دوباره مسئله حفظ مالکیت در صنعت بازی‌ها را برجسته می‌کند، زیرا توسعه‌دهندگان و بازیکنان ممکن است با چالش‌هایی برای حفظ بازی‌های خود در آینده روبرو شوند، به طور مثال در حالتی که سرویس‌های حیاتی مانند Xbox Live ناپدید شوند.

مطلب پیشنهادی:بررسی بازی Warhammer 40K: Darktideاکشن چندنفره با چاشنی فانتزی فضایی!
بررسی بازی Warhammer 40K: Darktide


ویجی‌لاگ پلاس: خداحافظی با آنچارتد و تاریخ انتشار ماینکرفت لجندز

زمان عرضه نسخه پی‌سی The Last of Us Part I یک هفته تاخیر خورد - lastech

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا