رمز ارز

سرقت بیش از ۲۰۰ بیت کوین از یکی از توسعه‌دهندگان اصلی شبکه!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

لوک دشجر (Luke Dashjr)، یکی از توسعه‌دهندگان اصلی بیت‌ کوین، ادعا می‌کند که در تاریخ ۳۱ دسامبر، کلید PGP (Pretty Good Privacy- حریم خصوصی کامل) کیف پول او به خطر افتاده و در نتیجه تقریباً تمام BTCهایش به سرقت رفته است.
این توسعه‌دهنده با انتشار توییتی در تاریخ ۱ ژانویه، اعلام کرد که هکرهای ادعایی به نحوی به کلید PGP او دسترسی پیدا کرده‌اند – یک روش امنیتی رایج که از دو کلید برای دسترسی به اطلاعات رمزگذاری‌شده استفاده می‌کند. در این توییت، او آدرس کیف پول هک‌شده خود را به اشتراک گذاشت، اما فاش نکرد که در کل چه مقدار از بیت کوین‌های او به سرقت رفته است. با این حال، بررسی آدرس موردنظر نشان می‌دهد که در تاریخ ۳۱ دسامبر، چهار تراکنش در مجموع به ارزش ۲۱۶٫۹۳ بیت کوین (۳٫۶ میلیون دلار) از طریق آن انجام شده است.
دشجر می‌گوید که نمی‌داند مهاجمان چگونه به کلید او دسترسی پیدا کرده‌اند، اما برخی از کاربران به توییت قبلی او در تاریخ ۱۷ نوامبر اشاره می‌کنند که گفته بود سرور او توسط «بدافزار/ درب پشتی‌های جدید» در معرض خطر قرار گرفته است.
این حادثه همچنین توجه چانگ‌پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس را هم به خود جلب کرده است. او اعلام کرده که اگر بایننس کوین‌های مذکور را مشاهده کند، آنها را فریز خواهد کرد.
در این میان، کاربری گفته است:

او از یک کیف پول گرم در همان کامپیوتری که همه کارهایش را انجام می‌داد، استفاده می‌کرد.

۱۰۰ تتر (دلار) مهمان ما باشید
با ثبت نام در صرافی ارز پلاس، ۱۰۰ تتر اول را پرداخت نکنید!


ثبت نام

و بر اهمیت نگهداری کلیدهای کیف پول خود به صورت سرد (آفلاین) و نه در یک دستگاه متصل به اینترنت، تأکید کرد.

منبع

کوین تلگراف

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا