عمومی

سرعت شارژ؛ وقتی پوکو X6 پرو، پیکسل 8a را با اختلاف چشمگیر شکست می‌دهد

سرعت شارژ؛ وقتی پوکو X6 پرو، پیکسل 8a را با اختلاف چشمگیر شکست می‌دهد

یکی از دلایل برتری گوشی‌های پرچمدار پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو نسبت‌ به پیکسل 8a می‌تواند مربوط به سرعت شارژ بسیار بالاتر آن‌ها باشد. پیکسل 8a بسیاری از ویژگی‌های مدل‌های پرچمدار خود از جمله پردازنده‌، نمایشگر، دوربین و هوش مصنوعی را به ارث برده؛ اما به‌عنوان محصولی میان‌رده نقاط ضعفی دارد که یکی از آن‌ها در سرعت شارژ گوشی کاملاً مشهود است.

پیکسل 8a از شارژ سیمی ۱۸ وات و بی‌سیم ۷٫۵ وات پشتیبانی می‌کند که با پیکسل 7a یکسان است. برای مقایسه، پیکسل ۸ و ۸ پرو به‌ترتیب دارای شارژ ۲۷ و ۳۰ واتی هستند.

در آزمایش‌ انجام‌شده مشخص شد که حدوداً ۱۰۰ دقیقه طول می‌کشد تا باتری ۴٬۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی پیکسل 8a از طریق اتصال به شارژر مخصوص گوشی پیکسل با کابل USB-C، به‌طور کامل شارژ شود. درصورتی‌که از شارژ بی‌سیم استفاده شود، این زمان دو تا سه برابر بیشتر طول خواهد کشید.

در طول شارژ پیکسل 8a، بیشترین حد دمای گوشی دو درجه و میانگین دمای آن حدود پنج درجه نسبت‌ به پیکسل ۸ در آزمایش مشابه کمتر بود. بنابراین به‌نظر می‌رسد پیکسل 8a توانایی بیشتری در کنترل حرارت از خود نشان می‌دهد.

نوشته های مشابه

زمان شارژ صفر تا ۱۰۰ پیکسل ۸ حدود ۷۷ دقیقه اندازه‌گیری شد که ۲۳ دقیقه سریع‌تر از پیکسل 8a محسوب می‌شود. سرعت پیکسل ۸ برای رسیدن به شارژ ۷۵ درصد به اندازه‌ی ۱۰ دقیقه و برای پر کردن ۵۰ درصد ظرفیت باتری به اندازه‌ی پنج دقیقه سریع‌تر از پیکسل 8a ثبت شده است.

احتمالاً نباید از یک گوشی ۵۰۰ دلاری انتظار سرعت شارژ بالاتری داشته باشیم، اما در همین بازه‌ی قیمتی، وان پلاس 12R را می‌بینیم که با پشتیبانی از شارژ ۱۰۰ وات، باتری ۵٬۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی خود را ظرف نیم ساعت به‌طور کامل شارژ می‌کند. حتی گوشی پوکو X6 پرو ۳۵۰ دلاری دارای پشتیبانی از توان شارژ ۶۷ واتی است و در مدت کمتر از ۵۰ دقیقه به شارژ ۱۰۰ درصد می‌رسد.

گوشی میان‌رده‌ی گلکسی A55 سامسونگ دارای شارژ ۲۵ واتی است و کمتر از ۹۰ دقیقه به‌طور کامل شارژ می‌شود. گوشی ناتینگ فون 2a که در بازه‌ی قیمتی بسیار پایین‌تری قرار دارد، از شارژ ۴۵ وات استفاده می‌کند و ظرف یک‌ ساعت به شارژ ۱۰۰ درصد می‌رسد.

بیشتر کاربران ممکن است به‌صورت روزانه نیاز به شارژکردن گوشی خود داشته باشند، بنابراین سرعت شارژ می‌تواند فاکتور مهمی در انتخاب گوشی باشد.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا