رمز ارز

سخت‌گیری بر بازار ارزهای دیجیتال بیشتر می‌شود!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

طبق بررسی‌های رمزارز نیوز، هفت کشور صنعتی بزرگ، معروف به گروه G7، در حال برنامه‌ریزی برای ترویج مقررات سخت‌تر در بخش ارزهای دیجیتال در خلال چهل و نهمین اجلاس سران G7 هستند که در هیروشیمای ژاپن برگزار می‌شود. به گفته مقامات، هدف از این طرح، افزایش شفافیت و حمایت از مصرف‌کننده است.
این حرکت در پی نگرانی‌ها در مورد خطرات احتمالی دارایی‌های رمزارزی برای سیستم مالی جهانی انجام می‌شود. فروپاشی FTX، صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال در ماه نوامبر 2022، مدیریت ضعیف این صنعت را آشکار و به بازارهای مالی شوک وارد کرد.
گروه G7 امیدوار است که در تدوین استانداردهای جهانی برای دارایی‌های دیجیتال پیشگام شود. ژاپن در حال حاضر میزبان است و سایر اعضا مانند بریتانیا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ایالات متحده و اتحادیه اروپا به دنبال اعلام تلاش‌های جمعی خود در بیانیه رهبران هستند.
در حالی که وضعیت حقوقی دارایی‌های رمزارزی و قوانین مربوط به آنها در کشورهای مختلف متفاوت است، G7 به دنبال ایجاد استانداردهای جهانی است.

۵۰۰ میلیون بیبی دوج رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی بیت لند، ۵۰۰ میلیون بیبی دوج جایزه بگیرید!


ثبت نام

هیئت ثبات مالی (FSB) که مقر آن در سوئیس است، در اکتبر سال گذشته توصیه‌هایی را برای ایجاد یک چارچوب نظارتی منتشر کرد و بیان کرد که دارایی‌های رمزارزی نیز باید مشمول مقررات فعالیت‌های بانک‌های تجاری باشند. FSB قصد دارد نسخه نهایی چهارچوب مذکور را در جولای سال جاری اعلام کند.
صندوق بین‌المللی پول (IMF) همچنین عناصری کلیدی را برای هر کشوری که باید در توسعه قوانین جامع و هماهنگ پس از گسترش کریپتو در نظر گرفته شود، ترسیم کرده است. در میان سایر دستورالعمل‌ها، مدیران صندوق بین‌المللی پول به طور کلی موافقت کرده‌اند که دارایی‌های کریپتویی نباید دارای وضعیت ارز رسمی یا مناقصه قانونی باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا