تکنولوژی

سامسونگ فروش فیچرفون‌های خود را در هند متوقف می‌کند

تاکنون برندهای مختلفی در بازار فیچرفون‌ها یا همان گوشی‌های همراه ساده و دکمه‌ای فعالیت داشته‌اند. سامسونگ یکی از بازیگران بزرگ این بازار از چندین سال گذشته بوده و مشتریان نسبتا زیادی را نیز جذب کرده است. حال به نظر می‌رسد که سامسونگ کم کم قصد خروج از این بازار را دارد، زیرا فروش مدل‌های فیچرفون سامسونگ احتمالا در هند متوقف می‌شود.

به دلیل پیشرفت فناوری، گوشی‌های ساده یا فیچرفون‌ها خیلی روی مد نیستند و کم‌تر کسی به سراغ آن‌ها می‌رود. خیلی‌ها ترجیح می‌دهند که به جای این محصولات، گوشی‌‌های هوشمند اقتصادی را خریداری کنند تا بتوانند استفاده‌های گسترده‌تری نیز از آن داشته باشند. به هر حال، ظاهرا ماندن در بازار فیچرفون برای سامسونگ دیگر صرف ندارد و احتمالا کره‌ای‌ها قصد دارند فروش این دسته محصولات را در هند متوقف کنند.

خداحافظی با فیچرفون سامسونگ؟

بازار فیچرفون سامسونگ

احتمالا هند تنها بازاری نخواهد بود که فروش مدل‌های فیچرفون سامسونگ در آن متوقف می‌‌شود، بلکه ظاهرا مناطق دیگری در این فهرست سامسونگ قرار خواهند گرفت. در واقع سامسونگ تنها قصد توقف فروش فیچرفون‌هایش در هند را ندارد، بلکه گزارشات حاکی از این هستند که کره‌ای‌ها می‌خواهند جلوی عرضه تمام گوشی‌ها با قیمت کم‌تر از ١۵٠٠٠ روپیه (١٩٣ دلار) را در این کشور بگیرد.

این اقدام سامسونگ چندان منطقی به نظر نمی‌رسد، زیرا رنج قیمتی کم‌تر از ١۵٠٠٠ روپیه شامل یک سری گوشی اقتصادی و مقرون به صرفه نیز می‌شود. با این حال، اصلی‌ترین قربانیان این اقدام فیچرفون‌های سامسونگ خواهند بود.

فیچرفون‌ها در درآمد سامسونگ از بازار گوشی‌های همراه تأثیر خاصی ندارند. بنابراین ممکن است منظور اصلی سامسونگ از توقف فروش گوشی‌های زیر ١۵٠٠٠ روپیه‌ای در هند، صرفا فیچرفون‌ها باشد. در نتیجه بازار گوشی‌های هوشمند سامسونگ در هند بدون تغییر باقی می‌ماند.

با توجه به این اتفاقات، بازار فیچرفون سامسونگ روز به روز به پایان خود نزدیک‌تر می‌شود. احتمالا کره‌ای‌ها در اواخر سال جاری میلادی یا اوایل سال ٢٠۲٣ برای همیشه از بازار فیچرفون‌ها خارج شوند. این شرکت با وجود این‌که سهم قابل‌توجهی در بازار فیچرفون‌ها دارد، اما در کل ماندن در این بازار برایش نمی‌صرفد.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا