تکنولوژی

سامسونگ اولین شبکه خصوصی 5G کره جنوبی را برای ربات‌ها راه‌اندازی کرد

سامسونگ با همکاری شرکت Naver اولین شبکه تجاری خصوصی 5G در کره جنوبی را راه‌اندازی کرد که به ربات‌های خودکار اجازه می‌دهد تا در دفتر مرکزی شرکت در سئول، به صورت آزادانه به گشت و گذار بپردازند و در تحویل بسته‌ها، قهوه و سایر موارد به کارمندان کمک کنند.

همانطور که سامسونگ در وب‌سایت خود اعلام می‌کند، دفتر مرکزی این شرکت که 1784 نامیده می‌شود، با به کارگیری 40 ربات شروع به کار خواهد کرد که در سه طبقه آن حرکت می‌کنند. همچنین تا پایان سال قرار است صدها ربات در تمام ساختمان 36 طبقه دفتر این شرکت، حضور داشته باشند.

5G

کنترل ربات‌ها با شبکه 5G سامسونگ

تمام ربات‌های Naver به یک سرور ابری متصل هستند که به عنوان یک مغز مشترک برای آن‌ها عمل می‌کند و بسیاری از محاسبات مورد نیاز آن‌ها را انجام می‌دهد. طبق بیانیه سامسونگ، شبکه 5G این شرکت، نوعی شبکه عصبی است که ربات‌ها را به فضای ابری آن‌ها متصل می‌کند و همچنین به صورت همزمان از ده‌ها هزار ربات پشتیبانی می‌کند.

آن‌ها همچنین در حال ساخت یک نقشه 3 بعدی HD برای ربات‌ها هستند و با کمک هوش مصنوعی، نوعی فضای مجازی برای آن‌ها ایجاد می‌کنند که به حرکت و جابجایی ربات‌ها کمک می‌کند تا سریع‌تر مسیر خود را در فضای داخلی ساختمان تشخیص دهند.

سامسونگ در ادامه توضیح می‌دهد که شبکه توسعه داده شده توسط آن‌ها، از طیف‌های 4.7 گیگاهرتز و 28 گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند که مقامات کره‌ای آن‌ها را برای شبکه‌های خصوصی اختصاص داده‌اند.

5G

«یونگ چانگ» معاون فروش و بازاریابی جهانی بخش شبکه در سامسونگ الکترونیکس توضیح می‌دهد که این شرکت به همکاری با موسسات عمومی برای پیاده‌سازی این سرویس در موارد دیگری از جمله سیستم‌های حمل و نقل، بیمارستان‌ها و مدارس ادامه خواهد داد.

تاکنون برخی موارد استفاده شبکه 5G از جمله واقعیت مجازی و افزوده بی‌سیم و رویکردهای پیشرفته دیگری در دنیای هوش مصنوعی و اینترنت اشیا مشخص شده. همچنین در گوشی‌های موبایل، اتصال سریع‌تری برای کاربران فراهم می‌شود و اکنون به نظر می‌رسد سامسونگ قابلیت جدیدی را برای آن ارائه کرده است.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا