بازی

سازندگان Diablo 4 بار دیگر تاکید کردند که بازی Pay-to-Win نخواهد بود

سازندگان Diablo 4 بار دیگر تاکید کردند که بازی Pay-to-Win نخواهد بود

به تازگی کارگردان بازی Diablo 4 بار دیگر تاکید کرده که بازیکنان نمی‌توانند از پول واقعی برای ارتقای توانایی‌های شخصیت خود استفاده کنند.

جو شلی (Joe Shely)، کارگردان بازی، در «به‌روزرسانی سه‌ماهه» جدید در وب‌سایت بلیزارد ویژگی‌های لایو سرویس قسمت چهارم دیابلو، به ویژه بخش فصل‌ها را معرفی کرد که در آن بازیکنان، در هر فصل کار را با یک شخصیت جدید آغاز می‌کنند.

مطلب پیشنهادی:سبک گرافیکی Diablo Immortal چگونه نوید یک تغییر جدید را می‌دهد؟آیا ایمورتال ادامه‌دهنده راه قسمت سوم است؟
سبک گرافیکی Diablo Immortal چگونه نوید یک تغییر جدید را می‌دهد؟

شلی توضیح داد:

برای بازی در فصل جدید، شخصیت تازه‌ای خلق می‌کنید و ویژگی‌ها و محتوای فصلی جدید را در حالی که در کنار سایر بازیکنان لول‌آپ می‌کنید، تجربه خواهید کرد.

این کار همراه با محدود کردن امتیازات پاراگون در Diablo 4، تضمین می‌کند که تلاش و مهارت شما تعیین‌کننده میزان قدرتمند شدن شخصیتتان خواهد بود. همچنین طراحی این بخش به بازیکنانی که فصل‌های گذشته را از دست داده‌اند اجازه می‌دهد در فصل‌های جدید به راحتی شرکت کنند.

طراحی فصلی مستلزم آن است که تمام منابع قدرت شخصیت، به واسطه بازی کردن به دست بیاید. بنابراین شما نمی‌توانید برای کسب قدرت در Diablo 4 هزینه کنید.

این موضوع توسط جو پیپیورا (Joe Piepiora)، دستیار کارگردان بازی که جزئیات بیشتری در مورد Season Pass بازی ارائه داد، بار دیگر تکرار شد. او توضیح می‌دهد:

تکمیل اهداف Season Journey باعث پیشروی به سمت Season Pass می‌شود، یک ویژگی پیشرفت جدید به سبک بتل پس که در کنار «سیزن جرنی» جلو می‌رود و بازیکنان را قادر می‌سازد تا با بازی کردن، جوایز بیشتری کسب کنند. سیزن پس دارای جوایز رایگان (اقلام تزئینی، ارز پریمیوم و بوست گیم‌پلی) و جوایز پولی (تنها اقلام تزئینی و ارز پریمیوم) خواهد بود.

Diablo 4

طبق گفته پیپیورا، ارز پریمیوم در فروشگاه داخل بازی خرج می‌شود و فقط می‌توان از آن برای خرید اقلام تزئینی استفاده کرد، نه بوست گیم‌پلی. کیگن کلارک (Kegan Clark)، مدیر محصول اضافه کرد:

یک مسیر برای جوایز رایگان وجود خواهد داشت که تنها از طریق بازی و لول‌آپ کردن باز می‌شود و جوایز پریمیوم، هیچ قدرت یا مزیتی را نسبت به سایر بازیکنان ارائه نخواهد داد.

رده رایگان بتل پس، بوست گیم‌پلی بازی برای تمام بازیکنان را فراهم می‌کند که ارتقاء یک شخصیت در هر فصل را سریع و ساده‌تر می‌کند. در مقابل، رده پریمیوم بر زیبایی‌شناسی متمرکز شده و ارزش زیادی در قالب اقلام تزئینی و ارز پریمیوم ارائه می‌کند.

کلارک در رابطه با فروشگاه درون بازی گفت:

فروشگاه [بازی] اقلام تزئینی را با ارز پریمیوم می‌فروشد. این اقلام به بازیکنان گزینه‌های بیشتری برای شخصی‌سازی ظاهر بصری شخصیت‌هایشان می‌دهد. هیچ چیزی که در فروشگاه ارائه می‌شود مزیت گیم‌پلی مستقیم یا غیرمستقیم را ایجاد نمی‌کند. بنابراین در حالی که بسیاری از این‌ها ممکن است مانند تجهیزاتی قدرتمند به نظر برسند، اما هیچ آمار خاصی درون بازی نخواهند داشت.

Diablo 4

تلاش‌ها برای اطمینان دادن به بازیکنان مبنی بر اینکه راهی برای خرید ارتقاهای درون بازی با پول واقعی وجود نخواهد داشت، ممکن است نتیجه مستقیم پاسخ منفی به Diablo Immortal باشد که به دلیل ادعاهایی مبنی بر «Pay-to-Win» بودن بازی با واکنش شدید روبه‌رو شد.

این موضوع شامل گزارشی بود که در زمان عرضه اثر یاد شده منتشر شد و محاسبه شده بود که ارتقای کامل یک شخصیت در بازی ممکن است تا ۱۱۰ هزار دلار برای بازیکنان هزینه داشته باشد.

Diablo 4 یک عنوان جهان‌باز نقش آفرینی است که دنباله مستقیم نسخه سوم (عرضه شده در سال ۲۰۱۳) محسوب می‌شود. گشت و گذار بخش مهمی از بازی محسوب می‌شود و پیدا کردن مناطق جدید و حل پازل‌های مختلف جوایزی مثل اسب دارند. اگر به تجربه این بازی علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله «هر آن‌چه که باید از Diablo 4 بدانید» را بخوانید.

این بازی هنوز تاریخ عرضه مشخصی ندارد و در سال ۲۰۲۳ برای پی‌سی، ایکس باکس سری ایکس/اس و پلی استیشن ۵ منتشر خواهد شد.


مادهایی که برای اسپایدرمن واجبه!

تماشا در کانال یوتیوب lastech پلاس

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا