بازی

سازمان نصر: با فیلتر کردن پلی استور و سایر ابزارها شاهد مرگ صنعت بازی‌سازی در ایران خواهیم بود

سازمان نصر: با فیلتر کردن پلی استور و سایر ابزارها شاهد مرگ صنعت بازی‌سازی در ایران خواهیم بود

کمیسیون بازی و سرگرمی سازمان نصر با انتشار یک سند توضیح داد که عواملی مانند فیلتر شدن پلی استور و سایر ابزارهای بازی‌سازی و همچنین اختلال‌های به‌وجود آمده برای اینترنت، در ادامه می‌تواند به مرگ بازی‌سازی در ایران و همچنین مهاجرت نیروهای فعال این حوزه منجر شود.

در ابتدای این سند گفته شده که صنعت بازی‌های ویدیویی از نظر درآمد یکی از بزرگ‌ترین صنایع است و همچنین از بازی‌ها به عنوان یکی از بهترین ابزارها برای آموزش و فرهنگ‌سازی یاد شده است. با این حال، فعالیت در این صنعت به دسترسی به فناوری‌های روز دنیا نیازمند است و بازی‌سازان داخلی همواره با تحریم‌ها و اختلالاتی روبرو هستند.

مطلب پیشنهادی:نقد فیلم گربه سیاه – آینه سیاه در تهرانآیا شبکه‌های اجتماعی مانع هنرمندان واقعی هستند؟
نقد فیلم گربه سیاه – آینه سیاه در تهران

یکی از مهم‌ترین موانع سد راه بازی‌سازان ایرانی، فیلتر شدن پلتفرم‌های مرتبط است. در سند سازمان نصر به فیلتر شدن پلی استور به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های عرضه بازی‌های موبایل و اپلیکیشن‌ها اشاره شده که این امر دسترسی بازی‌سازان به این بازار بسیار بزرگ را محدود کرده است. در بخشی از این سند آمده است:

ابزارها و خدمات گوگل پلی امکان شناخت بهتر مخاطب، بهینه سازی محصول، کاهش هزینه تبلیغات و آنالیز و بررسی دقیقتر مخاطبان را در اختیار ما قرار میدهد که مشابه آن را در بازارهای داخلی از جمله کافه بازار و مایکت نمیتوان یافت.

همچنین فیلتر شدن پلی استور باعث شده تا بسیاری از استعدادهای مربوط به شغل‌های حوزه بازی‌سازی از جمله طراح بازی (Game Designer)، طراح دو بعدی و سه بعدی، انیماتور و حتی استریمر، از کار خود بیکار شوند یا برای پیدا کردن فرصت‌های بهتر مهاجرت کنند.

تحریم‌ها از جمله دیگر مشکلات جامعه بازی‌سازی هستند. در این رابطه گفته شده:

در این شرایط، توسعه فنی بازی با استفاده از سرویسهای گیم آنالیتیکس، یونیتی، گوگل دولوپر، فایربیس و … برای دریافت ابزارها، پکیج‌ها، گرفتن خروجی از بازی، پیاده‌سازی پلاگین‌ها و ابزارهای تحلیل و آنالیز بسیار سخت و نزدیک به غیرممکن شده است. به شکلی که تیمهای فنی روزهای زیادی زمان خود را به رد شدن از محدودیتهای داخلی اختصاص داده و درگیر مسائلی غیر فنی میشوند.

مشکل دیگری که احتمالا شما نیز با آن روبرو شده‌اید به کاهش سرعت اینترنت و قطعی‌های مکرر آن مربوط می‌شود. همین امر باعث شده تا بازی‌های آنلاین داخلی با چالشی بسیار سخت روبرو شوند و اختلالات اینترنت، کاهش حجم مخاطبین، میزان رضایت آن‌ها و کاهش درآمد تولیدکنندگان را به همراه داشته باشد.

مطلب پیشنهادی:زنان به یاد ماندنی سینمای ایرانزنان سرزمین سینمای من
زنان به یاد ماندنی سینمای ایران


چرا کانتر استرایک هنوز خوب است؟

تماشا از یوتیوب lastech

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا