رمز ارز

زخم BUSD بر پیکره بایننس عمیق‌تر شد!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

توکن BNB توکن اصلی شبکه بلاکچین بایننس، در پی اقدامات نظارتی علیه BUSD (استیبل کوین مبتنی بر دلار با نام تجاری Binance) موقعیت خود را در برابر بیت کوین (BTC) از دست می‌دهد.
نسبت BNB/BTC فهرست‌شده در صرافی بایننس، در اوایل روز سه شنبه به 0.01257 کاهش یافت و به کمترین میزان از 2 آگوست 2022 رسید.
به دنبال شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) از Paxos، قیمت جفت BNB/BTC تقریباً 13 درصد کاهش یافته است. این شکایت به دلیل نقض قوانین حمایت از سرمایه‌گذار با صدور BUSD بود که رگولاتورهای SEC آن را یک اوراق بهادار ثبت‌نشده می‌دانند. اقدام SEC با دستوری از سوی دپارتمان خدمات مالی نیویورک (NYDFS) همراه شد که از Paxos خواسته بود از ضرب BUSD جلوگیری کند.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!


شروع

خروج سرمایه از BNB (به بیت کوین) که زمانی به عنوان یک پناهگاه امن معرفی می‌شد، شاید از این باور ناشی می‌شود که سرکوب نظارتی علیه BUSD در واقع حرکتی علیه بایننس است.

در حالی که BUSD توسط پکسوس صادر و بازخرید می‌شود، این استیبل کوین توسط بایننس به بازار عرضه می‌گردد. در ماه سپتامبر، صرافی بایننس به خاطر BUSD، توکن‌های USDC، پکسوس دلار (USDP) و trueUSD (TUSD) را از فهرست خود خارج کرد.

الکس تورن (Alex Thorn) از گلکسی ریسرچ در روز جمعه در یادداشتی به مشتریان خود گفت:

از آنجایی که NYDFS و SEC به طور خاص پکسوس را به خاطر محصول BUSD و نه Pax dollar فراخوانی کردند، این امکان وجود دارد که این اعمال بیشتر در مورد جزئیات مربوط به BUSD باشد تا حمله گسترده به استیبل‌کوین‌ها به طور کلی. این نشان می‌دهد که این آژانس‌ها به طور خاص بایننس را به جای استیبل‌کوین‌ها هدف قرار می‌دهند؛ حداقل در این زمان.

حرکت SEC و NYDFS با تصمیم اخیر بایننس برای تعلیق نقل و انتقالات دلاری و پذیرش وقفه در انطباق با مقررات، مطابقت دارد. این صرافی اکنون منتظر جریمه برای تخلفات گذشته است.
به گفته برخی ناظران، ریزش BNB/BTC نشان‌دهنده اوج بدبینی است که اغلب در کف بازار مشاهده می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا