رمز ارز

ریپل مقاومت ۰٫۵ دلار را شکست! بررسی دلایل افزایش قیمت XRP و پیش‌بینی آینده آن

ریپل مقاومت ۰٫۵ دلار را شکست! بررسی دلایل افزایش قیمت XRP و پیش‌بینی آینده آن

زمان مطالعه: 2 دقیقه

قیمت ریپل (XRP) طی هفته گذشته با افزایش بیش از ۱۹ درصدی، بر مقاومت ۰.۵ دلار غلبه کرده و به ۰.۵۲ دلار رسیده است.

این توکن همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته، افزایش قیمت بیش از ۱۰ درصدی را تجربه کرده است. اما علت رشد اخیر این ارز دیجیتال چیست؟xrp-news-today-xrp-skyrockets-over-17-heres-the-next-level

یکی از مهم‌ترین‌ دلایل این رشد، افزایش هیجانات پیرامون صندوق ETF اسپات ریپل است. بورس کالای شیکاگو (CME Exchange) در آخرین به‌روز‌رسانی خود عنوان کرده که نرخ‌های مرجع جدیدی را برای این ارز دیجیتال اعلام خواهد کرد. این امر به گمانه‌زنی‌ها در مورد راه‌اندازی احتمالی صندوق ETF اسپات ریپل دامن زده است.

یکی دیگر از دلایل، پیشرفت پرونده حقوقی ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) است. در همین راستا، SEC در تاریخ ۱۸ جولای جلسه‌ای با حضور نمایندگان ریپل برگزار خواهد کرد.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!


شروع

کارشناسان احتمال می‌دهند که این جلسه با هدف رسیدن به یک توافق بالقوه برگزار خواهد شد. در همین حال، لغو تحقیقات SEC در مورد چندین پروژه کریپتویی مانند پکسوس (Paxos)، هایرو (Hiro) و غیره نیز باعث ایجاد خوش‌بینی در بازار شده است.

دلیل آخر، حکم جدید دادگاه در مورد وضعیت ارز دیجیتال ریپل است. در تاریخ ۱۳ جولای ۲۰۲۳، قاضی آنالیسا تورس طی حکمی عنوان کرد که توکن XRP زیرمجموعه اوراق بهادار محسوب نمی‌شود. اعلام این حکم، باعث ایجاد هیجانات شدیدی در جامعه ارز دیجیتال شد و توجهات را بیش از پیش به ریپل جلب کرد.

همه این موارد منجر به افزایش حس خوش‌بینی و به طبع آن، افزایش قیمت ریپل شده است. طبق تحلیل برخی از کارشناسان، قیمت ریپل تا پایان سال ۲۰۲۴ یا اوایل سال ۲۰۲۵، پتانسیل افزایش تا ۵ دلار را دارد.

طبق داده‌های کوین‌گلس (CoinGlass)، شاخص سود باز معاملات آتی ریپل هم بیش از ۲۴ درصد افزایش یافته که از این سناریوی صعودی حمایت می‌کند. علاوه بر این‌ها، حجم معاملات XRP نیز طی ۲۴ ساعت گذشته با جهشی ۴۶ درصدی به ۱.۹۹ میلیارد دلار رسیده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا