ماهواره و فضا

رقابت با استارلینک به روش روسیه

رقابت با استارلینک به روش روسیه

به گزارش اسپوتنیک روسی به نقل از پایگاه آمریکایی «Business Insider»، شرکت روسی «Office 1440» که شبکه ارتباطات ماهواره‌ای را توسعه داده است، موفق شد اولین آزمایش خود را با استفاده از ارتباط لیزری از طریق ماهواره‌های روسی انجام دهد.

به گزارش lastech، روسیه در حال توسعه یک شبکه ارتباطی است که بر روی ماهواره‌ها کار می‌کند و این پروژه روسیه در چارچوب پاسخگویی به شبکه آمریکایی استارلینک انجام می شود.

اسپوتنیک خاطرنشان می‌کند که هدف شرکت روسی ایجاد یک سرویس داده پهنای باند است که ارتباطات پرسرعت را در هر نقطه از جهان ارائه می‌دهد و کاملاً شبیه به کار شبکه‌های استارلینک آمریکایی است.

وب‌سایت روسی «آویا پرو» متخصص در فناوری به نقل از شرکت مجری این پروژه گفت: «در 30 می 2024، اولین سری از آزمایش‌های ارتباط لیزری بین ماهواره‌های طراحی خودمان (روسیه) و موارد دیگر را با موفقیت به پایان رساندیم. بیش از 200 گیگابایت با سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه بین فضاپیماها بیش از 30 کیلومتر دورتر منتقل شد.»

تکمیل موفقیت‌آمیز این آزمایش‌ها بر اهمیت و پتانسیل فناوری جدید تأکید می‌کند که نوید انقلابی در ارتباطات ماهواره‌ای و اینترنت را می‌دهد، زیرا ارتباطات لیزری بین ماهواره‌ها سرعت داده بالایی را فراهم می‌کند و می‌تواند کیفیت ارتباطات را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. 

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا