عمومی

ردیت برای نخستین‌بار در تاریخ شرکت سودده شد؛ بیش‌از ۱۰۰ میلیون کاربر روزانه

ردیت برای نخستین‌بار در تاریخ شرکت سودده شد؛ بیش‌از ۱۰۰ میلیون کاربر روزانه

Reddit برای اولین‌بار به شرکتی سودده تبدیل شد. این شرکت در گزارش درآمدهای سه ماهه سوم خود که روز سه‌شنبه منتشر شد، سود ۲۹٫۹ میلیون دلاری و درآمد ۳۴۸٫۴ میلیون دلاری را گزارش کرد. این اعداد نشان‌دهنده‌ی افزایش ۶۸ درصدی نسبت‌به سال گذشته است.

ردیت در هیچ نقطه‌ای از تاریخ نزدیک به ۲۰ ساله‌ی خود سودده نبوده است. از زمان عمومی شدن سهام این شرکت، ردیت در سه ماهه اول خود در بازار ۵۷۵ میلیون دلار ضرر کرد، اما این ضرر را در سه ماهه گذشته به ۱۰ میلیون دلار کاهش داد و اکنون در نهایت به سوددهی رسیده است.

تعداد کاربران روزانه‌ی ردیت در چند ماه گذشته به ۹۷٫۲ میلیون کاربر افزایش یافت که نسبت‌به سال گذشته ۴۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد. ردیت می‌گوید این تعداد در برخی روزهای سه ماهه گذشته از ۱۰۰ میلیون کاربر فراتر رفته است.

درآمد تبلیغاتی ردیت اکنون به ۳۱۵٫۱ میلیون دلار می‌رسد. سایر درآمد‌های این شرکت به ۳۳٫۲ میلیون دلار افزایش یافته که ناشی از قراردادهای مجوز استفاده از داده‌های این شرکت است. گوگل و OpenAI قراردادهایی با ردیت برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی خود روی پست‌های این شبکه‌ی اجتماعی منعقد کرده‌اند.

نوشته های مشابه

استیو هافمن، مدیرعامل ردیت در نامه‌ای به سهام‌داران این شرکت، افزایش اخیر تعداد کاربران را به ویژگی جدید ترجمه‌ی مبتنی‌بر هوش مصنوعی نسبت داد. ردیت از سال گذشته به کاربران امکان ترجمه‌ی پست‌ها به زبان‌های فرانسوی، اسپانیایی، پرتغالی، ایتالیایی و آلمانی را داد. به گفته‌ی هافمن ردیت قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ قابلیت ترجمه را به بیش‌از ۳۰ زبان دیگر گسترش دهد.

هافمن در ادامه افزود که تاثیر ردیت در سراسر اینترنت گسترده‌تر می‌شود. Reddit در سال ۲۰۲۴ ششمین کلمه‌ی پر جست‌وجوی گوگل در ایالات متحده بوده است. گفته می‌شود وقتی مردم به‌دنبال پاسخ یا توصیه درمورد مسئله‌ای هستند، سراغ ردیت می‌روند.

ردیت از اوایل امسال شروع به ایجاد تغییرات زیادی برای ایجاد درآمد بیشتر کرده است از جمله انعقاد قرار‌دادهای تبلیغاتی با لیگ‌های ورزشی و ارتقاء وضعیت پست‌های Ask me anything.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا