کسب و کار

رتبه اول گوگل را با 1+13 قدم کسب کنید!

رتبه اول گوگل را با 1+13 قدم کسب کنید!

—————- رپرتاژ آگهی —————–

کسب رتبه اول در گوگل راحت نیست؛ زیرا به وقت، هزینه و صبر زیادی نیاز دارد. اما این موضوع نباید کسب‌وکارهای نوپا را ناامید کند. هرچند که اغلب، صفحه اول گوگل به انحصار برندهای تجاری بزرگ درآمده، اما نباید تصور کنید جایی برای حضور شما وجود ندارد! 
باید بدانید همه کسب‌وکارها نوظهور و کوچک نیز، قابلیت رسیدن به صفحه یا حتی لینک اول گوگل را دارند؛ البته که برای این نتیجه باید استراتژی قدرتمندی داشته باشند. فراموش نکنید تمامی سختی‌ها و تنش‌هایی که در این مسیر تحمل می‌کنید، بعدها تبدیل به نقطه قوت بیزینس شما می‌شود. دستیابی به رتبه اول گوگل فرصت‌های باورنکردنی را برای رشد کسب‌وکار شما ایجاد می‌کند؛ پس از انجام آن غافل نشوید. اگر می‌خواهید با مهم‌ترین نکات دستیابی به رتبه اول گوگل آشنا شوید.وقتی صحبت از خدمات سئو می‌شود ایزی‌وب حرف‌‌‌‌های زیادی برای گفتن دارد. ما در زمینه بهینه‌سازی و سئوی سایت‌های گوناگون به‌صورت حرفه‌ای فعالیت داریم و تیم ما همواره آماده خدمت‌رسانی به شما است.
 

14 قدم مهم برای کسب رتبه اول گوگل

راهکارها و استراتژی‌های گوناگونی برای رسیدن به رتبه اول گوگل وجود دارد که در ادامه به 14 قدم مهم آن‌ها اشاره می‌کنیم.
 

1-هماهنگی صفحات سایت با هدف جست‌وجوی مخاطبان

گوگل قصد دارد صفحاتی که کاربران به دنبال آن‌ها هستند را رتبه‌بندی کند؛ حال اگر صفحات سایت شما با هدف جست‌وجوی مخاطب مطابقت نداشته باشد در رتبه‌بندی گوگل قرار نمی‌گیرید. متاسفانه، نمی توان با اطمینان گفت که جستجوگران چه می خواهند. اما از آنجایی که هدف گوگل رتبه بندی مرتبط ترین نتایج است، می توانید با جستجوی رایج ترین نوع، قالب و زاویه رتبه‌بندی صفحات در صفحه اول گوگل، ایده‌های خوبی به دست آورید.
برای مثال اگر نتایج به دست آمده از نوع بلاگ هستند باید مشخص کنید که چه نوع محتوای بلاگی‌اند (محتوای مقایسه‌ای، آموزش گام‌به‌گام و غیره) و سپس با توجه به این موارد محتوای سایت خود را تولید کنید.
 

2-شناسایی عبارات لانگ تیل 

اغلب سئوی کلمات کوتاه و تک واژه متداول‌تر از عبارات طولانی است؛ اما باید بدانید کلمات کلیدی لانگ تیل یا طولانی حدود 92 درصد از سرچ‌ جست‌وجوی کاربران را به خود اختصاص می‌دهند. با این اوصاف شناسایی چنین کلماتی می‌تواند ترافیک سایت شما را تا حد زیادی افزایش دهد. اگر می‌خواهید سریع‌ترین رتبه اول گوگل را از آن خود کنید، سئوی عبارات طولانی را نیز در استراتژی خود قرار دهید. 
 

3-تولید محتوای هدفمند و با کیفیت

محتوا بخش عظیمی از سئو را به خود اختصاص می‌دهد، اگر محتوای خوبی نداشته باشید، رسیدن به رتبه‌های اول گوگل بسیار سخت می‌شود. بنابراین باید مطمئن شوید که محتوایی با کیفیت و مطابق با نیاز کاربر خود تولید می‌کنید. 
می‌توانید با نوشتن محتوای طولانی (1500 تا 2000 کلمه) به موضوعات مورد علاقه مخاطب خود بپردازید و به سوالات گوناگون آن‌ها پاسخ دهید. همچنین می‌توانید برای افزایش کیفیت مقاله‌ها، از زیر عنوان‌های جالب و لینک‌ها و کلمات مرتبط نیز کمک بگیرید.
 

4-استفاده از فرمت‌های گوناگون محتوایی

یک استراتژی سئوی قدرتمند، چیزی فراتر از محتوای وبلاگی است. در واقع گوگل به فرمت محتوا اهمیت زیادی می‌دهد، به همین دلیل پیشنهاد می‌شود علاوه بر بلاگ از انواع محتوا مانند عکس، ویدئو، ویس و غیره نیز استفاده کنید. البته فراموش نکنید همه این موارد باید متناسب با نوع محتوا و نیاز مخاطب باشد، در غیراینصورت گوگل آن‌ها را رتبه‌بندی نمی‌کند.
 

5-تحلیل درست رقبا

یکی دیگر از اقداماتی که می‌تواند به کسب رتبه اول گوگل، کمک کند، تحلیل درست رقبا است. باید به بررسی نکاتی بپردازید که موجب پیروزی رقیب شما شده است. در واقع باید استراتژی که آن‌ها که باعث شده در رتبه‌های بالاتری از سایت شما قرار بگیرند، پیدا کنید و ایرادات و نقص‌های خود را بهبود ببخشید. به این صورت سریع‌تر به صفحات اول گوگل دست می‌یابید.
 

6-ایجاد سایتی سریع و کاربر پسند

برای کسب رتبه اول گوگل سایتی کاربر پسند و سریع داشته باشید. تنها سایت‌هایی به صفحه اول گوگل می‌رسند که سرعت بالایی داشته باشند و همچنین صفحات و چینش آن‌ها مطابق با نیاز و علایق کاربر باشد. حتی صبورترین کاربران نیز پس از چند ثانیه معطلی از ورود به سایت خودداری می‌کنند؛ بنابراین مهم است که بتوانید زمان بارگذاری سایت خود را به زیر 5 ثانیه برسانید. 
همچنین به یاد داشته باشید طراحی کاربری سایت، باید کاملا زیبا و دقیق باشد؛ لطفا از شلختگی و شلوغی بیش‌ازحد صفحات پرهیز کنید.
 

7-سازگار با انواع سیستم‌عامل‌ها

نکته دیگری که در مسیر دستیابی به رتبه‌های اول گوگل حائز اهمیت است، سازگاری سایت با انواع سیستم عامل‌ها است. همه کاربران شما از طریق لپ‌تاپ یا کامپیوتر در گوگل سرچ نمی‌کنند، بلکه بخش وسیعی از کاربران امروزی از طریق گوشی یا تبلت به جست‌وجو در گوگل می‌پردازند. به همین خاطر باید سایت خود را به گونه‌ای طراحی کنید که با هر سیستم‌عاملی سازگار باشد.
 

8-بک لینک‌های با کیفیت

همانطور که می‌دانید الگوریتم گوگل طی سال‌ها، دچار تغییرات گوناگونی شده است؛ اما از همان ابتدا تا به امروز بک لینک‌های با کیفیت به عنوان یکی از مهم‌ترین سیگنال رتبه‌بندی گوگل شناخته می‌شوند.
 بک لینک‌های معتبر و ارگانیک بهترین و با ارزش‌ترین لینک‌هایی هستند که باید به دست بیاورید. انجام این کار نیز تنها با تولید محتوای کاربر پسند و منحصربه‌فرد، ممکن است. همچنین باید با بررسی دقیق و همه‌جانبه، بک لینک‌های سمی که موجب آسیب رساندن به استراتژی شما می‌شوند را پیدا و حذف نمایید. این راهکار دیگری است که می‌تواند سایت شما را به رتبه اول گوگل برساند.
 

9-بررسی دائم سرچ کنسول

یکی از روش‌های عالی برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کاربران یا شناسایی نیازهای آن‌ها سرچ کنسول است. اگر می‌خواهید از طریق سئو، سایت خود را به لینک یک گوگول ببرید، باید به طور متداول سوالات و جست‌وجوهای گوناگون کاربران را تجزیه و تحلیل کنید تا به نیاز و علایق اصلی آن‌ها پی ببرید. این کار از طریق سرچ کنسول ممکن است.
از نتایج به دست آمده در این مسیر نیز می‌توانید برای بهبود استراتژی سئوی خود استفاده کنید و سریع‌تر به رتبه‌های بالاتر دست‌یابید.
 

10-برندسازی قوی

برندسازی نیز روش دیگری است که نه تنها سایت شما را به رتبه‌های  برتر گوگل می‌رساند، بلکه می‌تواند کسب‌وکار شما را در ذهن مخاطب ماندگار کند. ایجاد تصویر بهتر از برند و افزایش آگاهی از آن، باعث می‌شود مشتریان در زمان جست‌وجوهای خود، محصول یا خدمات شما را از میان هزاران بیزینس مشابه انتخاب نمایند. از طرفی برندسازی می‌تواند مخاطب شما را در زمان جست‌وجو اطلاعات اولیه در گوگل به خرید یا استفاده از خدمات ترغیب کند. پس بودجه‌ای را به برندسازی اختصاص دهید.
 

11-تنظیم یک تقویم محتوایی دقیق

تدوین و انتشار محتوا باید طبق برنامه‌ای دقیق انجام شود. تقویم محتوایی یکی دیگر از راهکارهای کسب رتبه اول گوگل است که باید از قبل برای آن برنامه‌ای دقیق داشته باشید.
 

12-کاهش نرخ پرش سایت

ورود کاربر به سایت و خروج سریع آن به معنی عدم علاقه آن‌ها به محتوای شما است. این موضوع نشان می‌دهد کاربران از سایت راضی نیستند، بنابراین گوگل هیچگاه رتبه سایت شما را بالا نمی‌برد. پس محتوای خود را بهبود ببخشید تا نرخ پرش سایت کاهش یابد.
 

13-افزایش کلمات کلیدی

اگر می‌خواهید نرخ تبدیل سایت را بالا ببرید، باید از کلمات کلیدی بیشتری استفاده کنید. این روش به افزایش رتبه سایت‌تان در گوگل نیز کمک می‌کند. برای یافتن کلمات کلیدی بیشتر در راستای اهداف و نیازهای کاربران می‌توانید از سرچ کنسول و غیره استفاده نمایید.
 

14-اضافه کردن تصاویر

در قسمت‌های قبل از اهمیت فرمت‌های مختلف محتوا صحبت کردیم، در این بخش قصد داریم به اهمیت ویژه تصاویر اشاره کنیم. محتوای بدون تصویر محکوم به شکست است؛ زیرا کاربران هیچ توجهی به صفحاتی که جلوه بصری خوبی ندارند، نمی‌کنند. با این اوصاف همیشه باید در محتوای خود از انواع تصویرها (مانند عکس مرتبط، نمودار و غیره) استفاده نمایید تا کاربر به ماندن در آن صفحه و مطالعه بیشتر ترغیب شود. این آخرین راهکار کسب رتبه اول گوگل است که در این مقاله ذکر کردیم. توجه داشته باشید که این اقدامات برای سئوی هر سایتی مناسب است؛ پس از آن‌ها غافل نشوید.
سئو به یکی از مهم ترین رکن های هر کسب و کار تبدیل شده است .پس با انتخاب شرکت مناسب  به رشد کسب و کار خود کمک کنید .ایـــزی وب، خالق دنیای دیجیتال شما ؛ما در ایزی وب https://www.ezweb.ir/، به لطف سال ها فعالیت در حوزه فن‌آوری و همکاری با صدها شرکت و سازمان سطح یک کشور، با دغدغه کارفرمایان خود آشنا شده‌ایم و برای پاسخگویی درست به نیاز مشتریان به یک راهکار آسان، امن و زیبا در زمینه طراحی وب سایت, تولید سامانه‌های سفارشی  و خدمات سئو رسیده‌ایم.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا