بازی

رایان جانسون هنوز به فیلم Star Wars: The Last Jedi افتخار می‌کند

رایان جانسون هنوز به فیلم Star Wars: The Last Jedi افتخار می‌کند

فیلم جنگ ستارگان: آخرین جدای (Star Wars: The Last Jedi) در سال ۲۰۱۷ به کارگردانی رایان جانسون اکران شد و با نظرات ضد و نقیضی از سوی طرفداران این فرانچایز و منتقدان روبه رو گردید. با گذشت ۵ سال از اکران این فیلم، جانسون در مصاحبه جدیدش با Empire اعلام کرده که «اکنون حتی خیلی بیشتر به فیلمی که ساخته افتخار می‌کند.»

جانسون گفته که هدف او درک هسته اصلی اسطوری شناسی جنگ ستارگان است که نه‌تنها تخیلات او را در دوران کودکی، بلکه تصورات یک نسل کامل را تسخیر کرده بود. مخالفان این فیلم به ویژه از نمایش شخصیت لوک اسکای واکر محبوب بسیار عصبانی بودند. مارک همیل، بازیگر این نقش نیز در آن زمان انتقادات شدیدی کرده بود که بعدا از آن ابراز پشیمانی کرد.

مطلب پیشنهادی:معرفی بهترین آثار انیمیشنی مخصوص بزرگسالان در سال ۲۰۲۱انتخاب‌هایی عالی برای بچه‌های ریش دار
معرفی بهترین آثار انیمیشنی مخصوص بزرگسالان در سال ۲۰۲۱

جانسون می‌گوید برای کارگردانی سه‌گانه جدیدی از دنیای جنگ ستارگان استخدام شده بود که این امر در نهایت محقق نشد. وی می‌گوید آخرین جدای صرفا یک فیلم جنگ ستارگان نیست، بلکه فیلمی درباره استار وارز و معنا و مفهوم آن برای طرفدارانی مانند خود اوست. وی اضافه کرد:

اکنون با گذشت ۵ سال، من حتی بیشتر به این فیلم افتخار می‌کنم. فکر می‌کنم هیچ‌کدام از ما نمی‌توانیم آن فضای اسطوره‌شناسی و داستانی که با آن بزرگ شدیم و تاثیر آن را فراموش کنیم. هدف این فیلم دور شدن از داستان اصلی نبود، بلکه می‌خواستیم به قدرت اساسی اسطوره در جهان استار وارز برسیم. تصاویر پایانی فیلم، به نظر من، لوک اسکای واکر را به عنوان اسطوره تخریب نمی‌کند، بلکه آن را می‌سازد.

جنگ ستارگان: آخرین جدای

لوکاس فیلم برای مقابله با واکنش‌های ضد و نقیض منتقدان، کارگردانی فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker را به جی جی آبرامز سپرد که متاسفانه این فیلم هم خیلی موفق نبود و بدترین نمرات را بین فیلم‌های فرانچایز اصلی جنگ ستارگان بدست آورد. با این حال، حرفه کارگردانی رایان جانسون طی این سال‌ها درخشان بوده و وی با فیلم Knives Out در سال ۲۰۱۹ با بازی دنیل کریگ موفقیت بزرگی در باکس آفیس بدست آورد و همچنین این فیلم نامزدی اسکار بهترین فیلمنامه اصلی را از آن خود کرد. وی در نتیجه حقوق دو دنباله Knives Out را نزدیک به نیم میلیارد دلار به نتفلیکس فروخت.

لازم به ذکر است که دنباله این فیلم با عنوان Glass Onion: A Knives Out Mystery در ۲۳ سپتامبر (۱ مهر ۱۴۰۱) در نتفلیکس منتشر خواهد شد.

مطلب پیشنهادی:۵۰ فیلم اکشن که هیجان را به رگ‌هایتان تزریق می‌کنندتزریق آدرنالین به مخاطب تشنه هیجان
۵۰ فیلم اکشن که هیجان را به رگ‌هایتان تزریق می‌کنند


ولاگ گیمزکام #5 – برگشتیم به گذشته

تماشای ولاگ گیمزکام 2022 از کانال یوتیوب lastech

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا