عمومی

راهنمای کامل استعلام و پرداخت آنلاین خلافی خودرو در سال ۱۴۰۳

راهنمای کامل استعلام و پرداخت آنلاین خلافی خودرو در سال ۱۴۰۳

از طریق این پنل تاریخچه استعلام‌های شما به مدت ۶ ماه از تاریخ استعلام قابل مشاهده است و پس از آن حذف می‌شود. در صورتی که قبلاً استعلام گرفته‌اید، نتیجه استعلام‌های قبلی را می‌توانید در تاریخچه استعلامات مشاهده کنید.

با انتخاب یک، چند یا همه‌ی موارد تخلفات می‌توانید جریمه ماشین خود را بپردازید. برای این کار گزینه‌ی پرداخت را بزنید و از فهرست موجود مواردی که می‌خواهید را انتخاب کنید، روی گزینه «تأیید و پرداخت» بزنید و در صفحه‌ی درگاه پرداخت، این مراحل را نهایی کنید.

چند نکته‌ی مهم:

– برای استعلام لازم است که پلاک متعلق به شما باشد.

– پس از پرداخت خلافی در سالمانه راهور، بین ۲۴ تا ۷۲ ساعت طول می‌کشد تا خلافی شما از سیستم حذف شود.

– شما از طریق این سایت همچنین می‌توانید ریزتخلفات موتور و جمع تخلفات موتور را هم پرداخت کنید.

استعلام خلافی خورو با پیامک

برای استعلام خلافی خودرو بدون استفاده از اینترنت و با پیامک، لازم است شماره VIN خودروی خود را به شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ پیامک کنید. این کد ۱۷ رقمی شماره شناسایی خودروی شما است. با ارسال کد وین به سرشماره‌ای که گفتیم، مبلغ کل خلافی به همراه شناسه قبض و شناسه پرداخت جریمه برای شما فرستاده می‌شود. از این اطلاعات می‌توانید در سایر روش‌های پرداخت مثل اپلیکیشن‌ها و سایت‌های پرداخت استفاده کنید.

خلافی ماشين با پلاک

استعلام خلافی خودرو با استفاده از شماره پلاک همانطور که در بالا توضیح داده شده از طریق سامانه سخا ممکن است. اما علاوه بر این پلتفرم‌ها و سامانه‌های پرداخت قبض هم به شما کمک می‌کنند با استفاده از شماره پلاکی که متعلق به خودتان است، خلافی ماشینتان را استعلام کنید و بپردازید. در ادامه چند اپلیکیشن را به شما معرفی می‌کنیم.

استعلام و پرداخت جریمه خودرو با قبضینو

شما می‌توانید به سادگی با استفاده از سایت یا اپلیکیشن قبضینو خلافی خودروی خود را استعلام بگیرید و بپردازید. اگر می‌خواهید که استعلام و پرداخت جریمه‌ها را با قبضینو انجام دهید، باید از طریق این سامانه وارد حساب کاربری خود شوید و با انتخاب «خودرو و موتور» در بالای صفحه، گزینه‌ی خلافی خودرو را در پنجره جدید انتخاب کنید.

برای گرفتن جزئیات تمامی جریمه‌ها از «استعلام جزئیات خلافی خودرو» در سامانه قبضینو استفاده کنید.

هزینه‌ی خدمت: ۶۲۰۰ تومان.

اطلاعات مورد نیاز: شماره پلاک، شماره ملی و شماره موبایل مالک خودرو.

از این طریق می‌توانید هم جزئیات خلافی را دریافت کنید، هم به‌صورت موردی جریمه‌ها را بپردازید و هم عکس دوربین پلیس را مشاهده کنید. هزینه مشاهده عکس تخلف ثبت‌شده در دوربین پلیس ۱۵۰۰ تومان است.

برای استعلام مجموع خلافی، دیگر نیازی به احراز هویت ندارید. کافی است شماره پلاک را وارد کنید تا بتوانید جریمه‌ها را با استفاده از رمز پویا بپردازید. هزینه‌ی این استعلام هم ۶۲۰۰ تومان است.

به‌طور کلی نتایج تمامی استعلام‌ها و پرداخت‌های قبلی شما در بخش سوابق خلافی خودرو آنلاین قبضینو ثبت می‌شود.

  • استعلام جریمه با شناسه قبض و پرداخت

اگر قبض جریمه را به‌صورت پیامکی دریافت کرده‌اید و شناسه قبض و شناسه پرداخت را دارید می‌توانید از روش گرفتن رایگان خلافی سامانه قبضینو برای استعلام آنلاین خلافی خودرو استفاده کنید. توجه داشته باشید که در این روش فقط امکان پرداخت یک قبض وجود دارد.

آیتول؛ سایت خلافی ماشین

سرویس استعلام خلافی در آیتول هم به شما کمک می‌کند که با کد ملی جریمه‌های ماشین خود را بپردازید. هزینه‌ی استعلام در این اپلیکیشن ۶۲۰۰ تومان است.

آیتول دو انتخاب پیش روی شما می‌گذارد:

  • استعلام بدون نیاز به اطلاعات مالک خودرو که فقط مبلغ قابل پرداخت را به شما نشان می‌دهد.
  • استعلام با کد ملی و شماره موبایل مالک خودرو که معادل استعلام پلیس راهور است، جزئیات خلافی و همچنین آمارهای خلافی را نمایش می‌دهد.

یکی از ویژگی‌های آیتول این است که جریمه‌های در حال دوبرابر شدن را به شما نشان می‌دهد تا پیش از موعد آن‌ها را بپردازید.

در روش استعلام خلافی تجمیعی نیازی به احراز هویت در سامانه سخا ندارید و کافی است که شماره پلاک را وارد کنید. بنابراین می‌توانید به راحتی خلافی خود و دیگران را صفر کنید.

با پرداخت جریمه‌ها در آیتول مبلغ خلافی پرداخت شده بلافاصله از سامانه پلیس راهور حذف می‌شود.

روش گرفتن خلافی خودرو در «خلافی»

در «خلافی» که سامانه‌ی دیگری برای استعلام و پرداخت خلافی هوشمند است، امکان استعلام و پرداخت آنلاین جریمه‌ها وحود دارد. شما هم می‌توانید مجموع خلافی و هم جزئیات را مشاهده و به‌صورت آنی پرداخت کنید. کافی است با کلیک روی «خلافی خودرو»، در صفحه‌ی جدید شماره پلاک خودرو را وارد کنید و روش استعلام را انتخاب کنید.

در اینجا هم برای استعلام خلافی با جزئیات علاوه بر شماره پلاک خودرو به شماره موبایل و کد ملی مالک احتیاج دارید و برای استعلام جمعی فقط شماره پلاک کافی است.

پس از پرداخت خلافی، می‌توانید با رفتن به بخش «پرداخت‌های من» رسید پرداخت جریمه‌های خود را دریافت کنید. هزینه استعلام جزئیات و جمع جریمه‌ها در «خلافی» ۶۲۰۰ تومان است. علاوه بر این می‌توانید با استفاده از شناسه قبض و پرداخت هم جریمه خود را بپردازید.

سقف خلافی خودرو در سال ۱۴۰۳ پنج میلیون تومان است؛ یعنی اگر میزان جریمه‌های شما به این رقم برسد، ماشین شما توقیف می‌شود و به پارکینگ می‌رود. بنابراین بهتر است به روش‌هایی که در این مطلب معرفی می‌شود، جریمه‌های خودروتان را به‌صورت آنی بپردازید.

سوالات متداول

  • آیا بدون کد ملی و شماره موبایل می‌توان خلافی خودرو را استعلام کرد؟

    بله، شما با داشتن شماره پلاک خودرو می‌توانید خلافی تجمعی را مشاهده و پرداخت کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا