رمز ارز

راز ۷۸۰ میلیون دلار بیت‌کوین تسلا؛ ایلان ماسک چه نقشه‌ای برای این BTCها دارد؟

راز ۷۸۰ میلیون دلار بیت‌کوین تسلا؛ ایلان ماسک چه نقشه‌ای برای این BTCها دارد؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بر اساس داده‌های پلتفرم تحلیلی آرخام اینتلیجنس (Arkham Intelligence)، تسلا احتمالاً هنوز تمام بیت‌کوین‌های خود به ارزش ۷۸۰ میلیون دلار را در اختیار دارد.

این شرکت در تاریخ ۱۵ اکتبر تمامی بیت‌کوین‌های خود را به کیف‌پول‌های ناشناس منتقل کرد، اما آرخام اعلام کرده که این انتقالات احتمالاً فقط جابجایی بین کیف‌پول‌ها بوده و بیت‌کوین‌ها همچنان در اختیار تسلا هستند.

بر اساس گزارش‌های قبلی، تسلا ۱۱۵۰۹ بیت‌کوین خود را بین هفت کیف‌پول تقسیم کرده که هر کدام بین ۱۱۰۰ تا ۲۲۰۰ بیت‌کوین دارند. انتقال این مقدار بیت‌کوین در ابتدا باعث نگرانی‌هایی در مورد احتمال ریزش بازار شد و کاربران شبکه‌های اجتماعی مانند X به سرعت به این موضوع واکنش نشان دادند.

Ramzarzسود‌های بی‌پایان!
خرید میم‌کوین‌های کمیاب و انفجاری بدون کارمزد، فقط در ارزپلاس!


خرید سریع

با این حال، داده‌های آرخام نشان می‌دهند که از تاریخ ۱۵ اکتبر، هیچ بیت‌کوینی از این کیف‌پول‌ها خارج نشده است. نکته جالب توجه این‌ که، این انتقالات تأثیری بر قیمت بیت‌کوین نداشتند و قیمت این رمزارز حتی ۵ درصد افزایش یافته و در تاریخ ۲۱ اکتبر به ۶۹۲۲۰ دلار رسید.

با این حال، هنوز دلیل این انتقالات از سوی تسلا مشخص نیست. برخی از تحلیلگران گمان می‌کنند که این دارایی‌ها ممکن است به یک شرکت ضمانتی منتقل شده باشد تا تسلا بتواند وامی با ضمانت بیت‌کوین بگیرد.

هم‌اکنون، تسلا از خدمات نگهداری بیت‌کوین کوین‌بیس پرایم کاستدی (Coinbase Prime Custody) استفاده می‌کند. همچنین ممکن است تسلا در جلسه گزارش درآمد سه‌ماهه سوم خود در ۲۳ اکتبر برنامه‌های خود را توضیح دهد.

اگر تحلیل‌های آرخام صحیح باشد، شرکت تسلا، به رهبری ایلان ماسک، به عنوان چهارمین شرکت بزرگ جهان در زمینه هولد بیت‌کوین باقی مانده است. این شرکت اولین بار در فوریه ۲۰۲۱ حدود ۱.۵ میلیارد دلار بیت‌کوین خریداری کرد.

همچنین، شایان ذکر است که شرکت اسپیس ایکس (SpaceX) ایلان ماسک نیز همچنان ۸۲۸۵ بیت‌کوین به ارزش ۵۶۰ میلیون دلار در اختیار دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا