عمومی

رئيس‌جمهور: فیلترینگ برداشته می‌شود

رئيس‌جمهور: فیلترینگ برداشته می‌شود

رئیس‌جمهور، صبح امروز (اول آبان ماه) در حاشیه‌ی تقدیم لایحه‌ی بودجه به مجلس در پاسخ به پرسش یک خبرنگار درباره‌ی وعده‌ی برداشتن فیلترینگ که جزو محورهای اصلی وعده‌های پزشکیان بود، اطمینان داد که هنوز بر سر وعده‌ی خود هست و آن را پیگیری می‌کند.

ما تا آخر پایبند حرف‌هایمان و روی حرف‌هایی که زده‌ایم، هستیم. قطعا در تلاش هستیم حرف‌هایی که زده‌ایم را در عمل پیاده کنیم.

– مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور

پزشکیان که پیش‌تر در نخستین نشست خبری خود نیز از برنامه‌ی دولت برای حذف چارچوب‌های فیلترینگ خبر داده و در اولین حضورش در جلسه شورای عالی فضای مجازی دولت چهاردهم نیز دستور بررسی وضعیت اینترنت را به وزیر ارتباطات داده بود، حالا از نحوه‌ی پیگیری این موضوع از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داده و گفته است:

در بحث فیلترینگ وزیر ارتباطات اطلاعات را جمع‌آوری کرده و این هفته در جلسه سران قوا گزارش دادند و قرار شد هم مجلس و هم قوه قضائیه با وزارت ارتباطات در این خصوص به جمع‌بندی برسند. بعد از آن، مراحلی را که بتوانیم انجام بدهیم، انجام خواهیم داد.

– مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور

پزشکیان که پیش از این هم در مناظره‌های انتخاباتی و برنامه‌هایی که برای ریاست‌جمهوری در نظر داشت به آسیب‌های فیلترینگ اشاره کرده و از ضرورت تغییر این وضعیت گفته بود، امروز هم این رویه را به ضرر کشور خواند؛ البته آن‌چه رئیس دولت جهاردهم امروز اشاره کرد ضرورت رسیدن به تفاهم در میان ارکان مختلف حاکمیت در تصمیم‌گیری برای موضوع فیلترینگ است تا اختلافی به وجود نیاید. او می‌گوید:

روند فیلترینگ به نفع مملکت نیست و باید برداشته شود اما درباره نحوه برگرداندن این وضعیت در حال تفاهم کردن هستیم تا با یک زبان و نگاه مشترک جلو برویم که اختلاف یا سوءتفاهمی شکل نگیرد.

– مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور

پزشکیان در پایان مصاحبه در پاسخ به خبرنگاری که پس از همه این توضیحات از رئیس‌جمهور می‌خواهد که در یک کلام بگوید بالاخره رفع فیلتر اتفاق خواهد افتاد یا نه، اعلام کرده است: «فیلترینگ برداشته می‌شود و ما داریم روی آن کار می‌کنیم.»

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا