رمز ارز

دومین جنگ بزرگ استیبل کوین‌ها در راه است!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

سم بنکمن-فرید، مدیرعامل صرافی FTX، در اظهارات جدید خود گفته که افزایش قابل‌توجه سهم استیبل کوین بایننس یواس‌دی (BUSD) در بازار، می‌تواند جرقه دومین جنگ بزرگ استیبل کوین‌ها را شعله‌ور کند.
تقریبا یک ماه پیش بود که صرافی بایننس از تبدیل اکثر استیبل کوین‌های موجود در پلتفرم خود با نسبت ۱:۱ به استیبل کوین BUSD خبر داد و در واقع، استیبل کوین‌های رقیب را از پلتفرم خود حذف کرد. از آن زمان تاکنون، سهم BUSD در کل بازار استیبل کوین‌ها به میزان قابل‌توجهی افزایش یافته است.
به گزارش پلتفرم Coin Metrics، سهم BUSD از کل بازار استیبل کوین‌ها از ۱۰٫۰۱ درصد در ۷ سپتامبر به ۱۵٫۴۸ درصد در ۲۲ اکتبر افزایش یافته است. در همین حال، ارزش بازار BUSD در ۳۰ روز گذشته ۳٫۳ درصد افزایش یافته و به ۲۱٫۷ میلیارد دلار رسیده است. به این ترتیب، بایننس یواس‌دی پس از تتر (USDT) و یواس‌دی کوین (USDC)، اکنون سومین استیبل کوین بزرگ از لحاظ ارزش بازار است.
بر اساس داده‌های موجود، سهم USDT در بازار استیبل کوین‌ها، از ۸۸ درصد در سال ۲۰۲۰ به ۴۸ درصد فعلی کاهش یافته است. در همان بازه، سهم USDC از ۱۰ درصد به ۳۲ درصد افزایش پیدا کرده است. در این میان، عملکرد BUSD برجسته‌تر است؛ چراکه سهم آن در بازار استیبل کوین‌ها بیش از ۳۰ برابر شده و از ۰٫۵ درصد به ۱۵٫۴۸ درصد رسیده است.
با توجه به این داده‌ها، بنکمن-فرید می‌گوید که دومین جنگ بزرگ استیبل کوین‌ها می‌تواند در راه باشد. وی خاطرنشان کرد که اولین جنگ استیبل کوین‌ها بین پنج استیبل کوین در سال ۲۰۱۸ انجام شد که پس از آن، USDT و USDC رهبری بازار را به دست گرفتند.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه
منبع کوین تلگراف

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا