بازی

دولت اندونزی دسترسی به استیم، اپیک گیمز و پی پل را مسدود کرد

دولت اندونزی دسترسی به استیم، اپیک گیمز و پی پل را مسدود کرد

دولت اندونزی سایت‌های بازی همچون استیم و سرویس‌های وب محبوب را به دلیل عدم ثبت نام برای مجموعه جدیدی از قوانین کسب مجوز، مسدود کرده است.

سازمان مسئول این اقدام، یک وزارت ارتباطات دولتی است که در کشور اندونزی به نام کومینفو (Kominfo) شناخته می‌شود، پس از اجرای این قانون، انتقادات گسترده‌ای را در رسانه‌های اجتماعی اندونزی به خود جلب کرده و هشتگ BlokirKominfo (کومینفو را بلاک کنید) به راه افتاده است.

مطلب پیشنهادی:موتور گرافیکی آنریل انجین 5 چگونه آینده صنعت بازی را تغییر می‌دهد؟تو حقیقتی یا رویا؟!
موتور گرافیکی آنریل انجین 5 چگونه آینده صنعت بازی را تغییر می‌دهد؟

وب‌سایت‌ها و سرویس‌های مسدود شده شامل استیم، اپیک گیمز، بتل نت، یوبیسافت، اوریجین، نینتندو، یاهو و پی‌پل هستند. PayPal از آن زمان به‌طور موقت رفع مسدودیت شده تا به اندونزیایی‌ها فرصت پنج روزه برای برداشت پول‌شان داده شود.

قوانین جدید که اولین بار در نوامبر ۲۰۲۰ اعلام شد، به مقامات اندونزی این قدرت را می‌دهد که پلتفرم‌ها را مجبور کنند تا داده‌های خاص کاربران را افشا کنند و محتوایی را که غیرقانونی تلقی می‌شود یا «نظم عمومی را برهم می‌زند» در عرض ۴ ساعت حذف کنند.

در اوایل این ماه، اندونزی از شرکت‌های فناوری خواسته بود تا قبل از مهلت ۲۰ جولای، این قوانین جدید مجوز را امضا کنند. برخی از شرکت‌ها از جمله آمازون، فیسبوک و گوگل به سرعت ضرب الاجل را رعایت کردند. دیگران به وضوح این کار را نکردند. به هیچ وجه مشخص نیست اعتراض اخلاقی یا ناآگاهی ساده باعث این وضعیت شده است.

استیم

گیمرهای اندونزیایی نیز به‌طور قابل‌توجهی ناراحت هستند، همچنین افراد خلاق مستقلی که برای کمیسیون‌های بین‌المللی به PayPal وابسته هستند، از وضع فعلی رضایت ندارند. رسانه‌های اجتماعی مملو از اتهاماتی هستند مبنی بر اینکه قوانین جدید و این عدم رعایت شرکت‌های خارجی به صنایع خلاق و بازی اندونزی آسیب جبران ناپذیری وارد می‌کند.

اندونزی بزرگ‌ترین کشور در منطقه جنوب شرقی آسیا (SEA) است که نزدیک به ۴۰ درصد جمعیت ۲۷۴ میلیون نفری آن، گیمر هستند و به این ترتیب بخش قابل توجهی از بازار بازی‌های منطقه را تشکیل می‌دهد. رویترز گزارش داده بود که این کشور ۱۹۱ میلیون کاربر اینترنت دارد.

مطلب پیشنهادی:چطور روی گنو/لینوکس بازی کنیم ؟روی توزیع‌های لینوکسی هم می‌توان بازی کرد
چطور روی گنو/لینوکس بازی کنیم ؟


رازهای پنهانی درباره‌ی جهان برکینگ بد که احتمالاً نمی‌دانید

تماشا با بالاترین کیفیت در یوتیوب lastech سینما

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا