تکنولوژی

دلورین آلفا5 رونمایی شد؛ بازگشت ستاره نوستالژیک دنیای فیلم از آینده

برند دلورین (DeLorean) با رونمایی از یک محصول جدید، بازگشت خود به عرصه خودروسازی را جشن گرفت. این کوپه جذاب آلفا5 نام دارد و در دسته خودروهای تمام الکتریکی جای می‌گیرد. این خودرو از آمار و ارقام خوبی روی کاغذ برخوردار است و تنها 88 دستگاه از آن تولید خواهد شد. نکته جالب توجه اینکه دلورین آلفا5 با نیم نگاهی به مدل افسانه‌ای DMC-12 طراحی شده و درهای آن به اصطلاح گالوینگ هستند.

دلورین آلفا5

مثل بسیاری از خودروهای برقی، چراغ‌های دلورین آلفا5 چه در جلو و چه در عقب، باریک طراحی شده‌اند. قسمت‌های مختلف بدنه این خودرو قوس‌های زیبایی داشته و پورت شارژ آن در سمت راننده و روی گلگیر جلو تعبیه شده است. این کوپه چهار نفره برقی با رنگ دوگانه بدنه و فرم سقف جلوه خاصی پیدا کرده است. همانطور که در ضمیمه شده می‌توانید مشاهده نمایید، طول درهای دلورین آلفا5 بسیار زیاد است و با بالا رفتن آنها افراد می‌توانند براحتی وارد کابین شوند.

دلورین آلفا5

در داخل کابین با فضایی مینیمال و ساده روبرو هستیم. داشبورد دلورین آلفا5 فاقد هر نوع پیچیدگی بوده و برخلاف بسیاری از خودروهای امروزی فقط یک نمایشگر دیجیتال را روی خود دارد. این نمایشگر عریض در پشت فرمان D شکل قرار گرفته و کلیه اطلاعات مورد نیاز راننده را ارائه می‌کند. سیستم اینفوتینمنت و سایر امکانات خودرو از طریق نمایشگر لمسی موجود روی کنسول میانی مدیریت می‌شود. درباره ابعاد این دو نمایشگر متاسفانه اطلاعاتی در دست نیست.

دلورین آلفا5

در رابطه با مشخصات پیشرانه دلورین آلفا5 هم جزئیات چندانی منتشر نشده است. با وجود این می‌دانیم این خودرو شتابی برابر با 3.4 ثانیه دارد و در مسیر مستقیم می‌تواند نهایت سرعت 241 کیلومتر در ساعت را ثبت کند. حداکثر برد حرکتی آن هم با 300 مایل یا 483 کیلومتر برابر است. آنطور که دلورین گفته این ارقام مربوط به «مدل پرفورمنس پایه» هستند، بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که نسخه‌های دیگر با عملکرد بهتر عرضه خواهند شد.

دلورین آلفا5

دلورین آلفا5 ضریب درگی برابر با 0.23 دارد. هر چند این رقم قابل تحسین است، اما مرسدس بنز با سدان EQS توانسته به رکورد 0.20 Cd دست پیدا کند. در مقایسه با مدل نمادین DMC-12، آلفا5 ابعاد بزرگ‌تری دارد و طول آن به 4,995 میلیمتر می‌رسد. عرض و ارتفاع آن هم به ترتیب با 2,044 و 1,370 میلیمتر برابر است. طبق گفته دلورین پیشرانه این خودرو توسط یک شرکت انگلستانی تامین می‌شود و تولید آن به کارخانه‌ای در ایتالیا محول شده است.

دلورین آلفا5

همانگونه که در ابتدا نیز اشاره کردیم، از دلورین آلفا5 فقط و فقط 88 دستگاه ساخته خواهد شد. این خودرو در ماه آگوست و در همایش پبل بیچ رونمایی شده و از سال 2024 وارد فاز تولید می‌شود. چنانچه همه چیز طبق برنامه‌ پیش برود، دلورین یک کوپه دیگر با موتور V8، یک سدان برقی و یک مدل شاسی‌بلند هیدروژنی را نیز توسعه خواهد داد.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا