رمز ارز

دلایل عدم موفقیت نسخه اثبات کار اتریوم پس از ادغام

زمان مطالعه: 2 دقیقه

شبکه بلاکچین اتریوم قرار است در ماه سپتامبر شاهد به‌روزرسانی Merge باشد. با این حال، مخالفان این کار مایل هستند تا با نسخه اثبات کار (PoW) این بلاکچین به عنوان ETHW ادامه دهند.
در این میان، شرکت سرمایه‌گذاری Grayscale معتقد است که دلایل کافی برای عدم موفقیت نسخه ETHW وجود دارد. سند این نکته هم مقایسه‌ای است که با هاردفورک اتریوم در سال 2016 انجام داده که منجر به ایجاد اتریوم کلاسیک شد. با این حال، بین شبکه اتریوم 2016 و شبکه امروزی آن تفاوت زیادی وجود دارد.
طی شش سال گذشته، اتریوم اکوسیستمی قوی از کاربران، برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps)، قراردادهای هوشمند، امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و بسیاری موارد دیگر را توسعه داده است. در سال 2016، اکوسیستم DeFi عملاً وجود نداشت، اما امروز، بلاکچین اتریوم میزبان حدود 530 پروتکل DeFi با بیش از 40 میلیارد دلار قراردادهای هوشمند است.
در صورتی که فورک Ethereum PoW فعال شود، کاربران این پروتکل تلاش خواهند کرد تا پول‌های خود را که به صورت توکن‌های ETHW هستند، نقد کنند. در همان زمان، دارندگان اتریوم به طور همزمان برای فروش توکن‌های ETHW رایگان دریافتی عجله خواهند کرد. Grayscale بر این باور است که این اتفاق منجر به شکل‌گیری فشار فروش نامتناسب بر ETHW خواهد شد.
ویتالیک بوترین، یکی از بنیان‌گذاران اتریوم نیز گفته است که تیم او پس از اتمام موفقیت‌آمیز به‌روزرسانی Merge، هیچ چالش فنی را برای ETHW رفع نخواهد کرد. جالب اینجاست که Grayscale معتقد است که ETHW همچنین تهدید بزرگی برای اتریوم کلاسیک هم نیست. به گفته این شرکت، حامیان نسخه اثبات کار اتریوم ممکن است متوجه شوند که پیچیدگی فورک ETHW ارزش تلاش را ندارد، آن هم زمانی که یک نسخه پایدار، یعنی شبکه اتریوم کلاسیک موجود است.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان

فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا