رمز ارز

دلایل ابهام تحلیلگران درباره سرنوشت بیت کوین در سال ۲۰۲۳!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

سال 2022 میلادی، سال جالبی برای بیت‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتال نبود. شروع جنگ روسیه و اوکراین، افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی ایالت متحده، سقوط پروژه ترا و ورشکستگی صرافی FTX، از جمله عواملی بودند که باعث تاثیر منفی روی بازار ارزهای دیجیتال و افت شدید قیمت بیت‌کوین شدند.
قیمت بیت کوین در ابتدای سال 2022، حدود 46000 دلار بود، ولی در پایان سال به حدود 16500 دلار رسید. کاهش حدود 60 درصدی قیمت بیت‌ کوین، باعث ناامیدی و ترس بسیاری از فعالین حوزه کریپتوکارنسی برای سرمایه‌گذاری و فعالیت مستمر در این بازار شده است.اگر به چارت سالانه بیت‌ کوین نگاهی بیندازیم، کندل نزولی بسیار قوی سال 2022 توجه ما را جلب می‌کند. بیت‌ کوین از زمان معرفی آن تا به امروز، فقط سه سال را با کاهش قیمت پشت سر گذاشته که شدیدترین افت قیمتی آن مربوط به سال گذشته میلادی (2022) است. اما نکته قابل‌توجه این است که در هیچ یک از دو سال دیگر، کندل نزولی سالانه، کندل پوششی (Ingulfing) نبوده است. یعنی قدرت کاهش قیمت در یک سال به قدری زیاد نبوده است که تمام رشد قیمتی سال گذشته آن را پوشش دهد. کندل‌ پوششی نزولی، نشانه ادامه روند کاهش قیمت است و با این شرایط ممکن است در سال 2023 میلادی نیز، قیمت بیت‌ کوین با کاهش روبه‌رو شود.
اما نکته قابل‌توجه دیگر در چارت بیت‌ کوین این است که پس از هر سال که قیمت این ارز دیجیتال نزولی بوده، سه سال متوالی بعد از آن، رشد چشمگیری مشاهده شده است.
این دوگانگی رفتاری در چارت بیت‌ کوین، باعث شده است تا آینده قیمت این رمزارز در سال جاری میلادی در هاله‌ای از ابهام قرار گیرد و تحلیلگران را دچار سردرگمی کند.
نظر شما در مورد آینده بیت‌کوین چیست؟

۱۰۰ تتر (دلار) مهمان ما باشید
با ثبت نام در صرافی ارز پلاس، ۱۰۰ تتر اول را پرداخت نکنید!


ثبت نام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا