بازی

در کنار فیلم دیدن زبانت رو با این تکنیک ها تقویت کن

در کنار فیلم دیدن زبانت رو با این تکنیک ها تقویت کن

سلب مسئولیت: lastech صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

بعضی از افراد زمان زیادی را در روز صرف تماشای فیلم و سریال می‌کنند شاید شماهم جزو این دسته از افراد هستید و می‌خواهید از این زمان به نحو احسنت استفاده ببرید. در واقع، آموزش زبان انگلیسی از طریق فیلم می‌تواند یکی از سرگرم کننده‌ترین راه‌ها برای بهبود مهارت‌های شما باشد.

خوب، روشن کردن تلویزیون و شروع یادگیری یک زبان جدید آسان نیست، اما با رعایت نکات زیر می‌توانید با تماشای فیلم‌های مورد علاقه خود انگلیسی را به خوبی یاد بگیرید!

چرا باید دیدن فیلم و سریال به زبان انگلیسی توجه کنیم؟

در ابتدا بیایید به این سوال جواب بدهیم. چون با دانستن آن هدف شما مشخص می‌شود و اگر شور و انگیزه را در راستای این هدف برای خود ایجاد کنید به احتمال زیاد از آن دسته از افرادی خواهید شد که در کوتاه مدت زبان انگلیسی خود را به جاهای خوبی رسانده‌اند.

اگر فیلمی را تماشا کنید که زبان آن را نمی‌فهمید خیلی سریع خسته می‌شوید. از این گذشته برای کسی که تمرین شنیداری زبان را نداشته باشد تماشای دو ساعت فیلم بدون وقفه ممکن است بیش از اندازه باشد و چون این کار نیاز به تداوم دارد احتمال این که با این کار طناب تداوم پاره شود خیلی زیاد است.

برای این که این اتفاق رخ ندهد ما نکاتی را برای شما طبق تحقیقات و تجربیات کسانی که با استفاده از این زمینه زبان انگلیسی خود را یاد گرفته اند آورده ایم. امیدواریم که از این نکات به نحو احسنت استفاده ببرید.

نکات یادگیری زبان انگلیسی با فیلم;

1. با فیلم های کوتاه شروع کنید

اگر تمرین گوش دادن زیاد را نداشته باشید و گوش‌های شما عادت به شنیدن زبان انگلیسی نداشته باشند حتی فیلم‌های معمولی هم برای شما خسته کننده و سخت خواهد بود. در نتیجه فیلم‌های کوتاه برای شروع می‌توانند عالی باشند. بعد از این مرحله شما می‌توانید به تدریج فیلم‌هایی با زمان بیشتر را تماشا کنید.

اگر به فیلم خواستی علاقه دارید که زمان آن فیلم زیاد است، می‌توانید با تماشای صحنه‌ها یا کلیپ کوتاه از آن فیلم را تماشا کنید یا فقط تریلر آن را تماشا کنید.

هر دو گزینه ای که در این جا بیان شد به شما این ایده را می‌دهد که در زمان کمتر بدون این که خستگی داشته باشید از آن نهایت استفاده را ببرید.

2. فیلم خود را با دقت انتخاب کنید.

در حین یادگیری زبان انگلیسی نیاز نیست که اولین فیلمی که پیدا کردید را بسنده کنید! باید دقت داشته باشید که این فیلمی که انتخاب کرده‌اید مناسب شما است. چگونه؟

برای انجام این کار باید توجه داشته باشید که از چه نوع فیلمی بیشتر لذت خواهید برد. به عنوان مثال اگر از فیلم های ترسناک متنفر هستید، تماشای این فیلم برای آموزش اصلا کار درستی نیست.

همچنین باید به سطح زبان فیلمی که تماشا می‌کنید دقت داشته باشید تا مطمئن شوید آن فیلم با مهارت یا سبک شما مناسب باشد.

در درجه اول در هر سنی که باشید پیشنهاد می‌شود فیلم‌های کودکان را دنبال کنید و بعد از کمی مهارت یافتن در آن به تماشای فیلم‌های درام بپردازید. به یادداشته باشید که آموزش زبان انگلیسی برای کودکان بسیار راحت‌تر از بزرگ سالان خواهد بود و آن‌ها سریع‌تر زبان را یاد می‌گیرند.

در نهایت ببینید که کلمات گفته شده در فیلم‌ها برای شما مفید هستند یا خیر. اگر می‌خواهید واژگان مفیدی یاد بگیرید، شاید بهتر باشد به جای فیلمی با واژگان بسیار تخصصی و خاص، فیلمی را با سناریوهای روزمره انتخاب کنید.

3. خلاصه فیلم را از قبل بخوانید.

پس از انتخاب فیلم برای تماشا، سعی کنید خلاصه‌ای از فیلم را پیدا کنید. این نه تنها به شما کمک می‌کند تا تشخیص دهید که آیا فیلم انتخاب مناسبی است یا خیر، بلکه اطلاعاتی در مورد فیلم نیز به شما می‌دهد.

اگر از قبل ایده‌ای درباره موضوع فیلم دارید، می‌توانید هنگام تماشای آن بیشتر روی زبان و داستان تمرکز کنید.

علاوه بر این، خواندن خلاصه داستان قبل از تماشای فیلم می‌تواند به شما این فرصت را بدهد که از چه نوع کلماتی ممکن است در فیلم استفاده شود و کلمات مرتبط با آن .

4. اگر فیلمنامه فیلم را پیدا کردید، از آن استفاده کنید.

اسکریپت فیلم می‌تواند بسیار مفید باشد. شما می‌توانید از آن‌ها به طرق مختلف استفاده کنید، بنابراین اگر می‌توانید فیلمنامه‌ای برای فیلمی که در حال تماشای آن هستید را بسازید، می‌توانید استفاده بسیار مفیدی از آن ببرید.

راه استفاده موثر از فیلمنامه، خواندن آن قبل از تماشای فیلم است. این به شما یک ایده واضح از داستان و شخصیت‌ها می‌دهد. همچنین می‌توانید کلمات ناآشنا را جستجو کنید و قبل از شنیدن آن‌ها در متن، آن‌ها را مرور کنید.

یکی دیگر از راه‌های استفاده از اسکریپت‌های فیلم این است که هنگام تماشای فیلم، آن‌ها را در دسترس داشته باشید. به این ترتیب، وقتی به طور کامل متوجه صحبت‌های یک گوینده نمی‌شوید، می‌توانید فیلمنامه را مرور کنید و درباره آنچه که او گفته است در سریع‌ترین زمان به آن دسترسی داشته باشید.

برای پیدا کردن فیلم نامه می‌توانید آن را به زبان انگلیسی با استفاده از ترنسلیت جستجو کنید.

می توانید برای یافتن فیلمنامه فیلم‌ها استفاده کنید یا سعی کنید عنوان فیلم مورد نظر خود را به زبان انگلیسی جستجو کنید.

5. روی فیلمی که در حال تماشای آن هستید تمرکز کنید

ما در حین تماشای فیلم به زبان فارسی میتوانیم کار های زیادی انجام دهیم. مانند: خوردن تنقلات، گپ زدن با دوستان، یا بازی با تلفن خود.

اما هنگام تماشای یک فیلم به زبان خارجی، باید توجه بیشتری داشته باشید تا بیشترین بهره را از آن ببرید. تمرکز روی فیلم و به حداقل رساندن حواس‌پرتی به شما این امکان را می‌دهد که به زبان توجه بیشتری داشته باشید و سعی کنید آنچه را می‌شنوید درک کنید.

6. فیلم را به قطعات برش دهید.

لازم نیست کل فیلم را در یک مرحله تماشا کنید! ادامه دهید و فیلم را به قسمت‌های مختلف تقسیم کنید. تقسیم بندی فیلم‌ها نسبتاً آسان است، زیرا صحنه‌ها دارای نقطه شروع و پایان طبیعی هستند.

7. فیلم را اغلب به عقب برگردانید.

تکرار کلید یادگیری است. به هر حال، تکرار در قلب اکثر آموزش های زبان قرار دارد. بنابراین، هنگام یادگیری زبان انگلیسی با تماشای فیلم، قوانین مشابهی اعمال می‌شود.

تماشای مکرر صحنه‌های فیلم برای یادگیری زبان انگلیسی بسیار مناسب است. به طور کلی، صحنه‌ها فقط چند دقیقه طول می‌کشند، بنابراین خوب است تا زمانی که آن‌ها را درک نکرده‌اید، آن‌ها را تماشا کنید.

حتی اگر تمام صحنه‌های یک فیلم را تماشا کرده‌اید، ادامه دهید و آن فیلم را چند بار دیگر تماشا کنید! این نه تنها آموخته‌های شما را تقویت می‌کند، بلکه بدون شک به شما این امکان را می‌دهد که چیزهایی را که قبلاً به آن توجه نکرده بودید، ثبت کنید.

8. فهرست کلمات را نگه دارید.

توقف مداوم فیلم برای جستجوی کلمات می تواند یادگیری زبان ما را مختل کند. همچنین می‌تواند شما را از یافتن کلمات متنی باز دارد. اما اگر کلمات را یادداشت کنید، می‌توانید به تماشای فیلم ادامه دهید و زمانی که آن فیلم تمام شد، آن‌ها را مرور کنید و بیشتر در مورد آن کلمات تحقیق کنید. به این ترتیب، می‌توانید مطمئن باشید که دفعه بعد که فیلم را تماشا می‌کنید بهتر متوجه آن خواهید شد.

9. دیالوگ را کپی کنید.

هنگام تماشای یک فیلم، سعی کنید بخش‌هایی از دیالوگ را یادداشت کنید. این به شما کمک می‌کند کاملاً روی زبان تمرکز کنید، زیرا سعی خواهید کرد کلمات جداگانه را استخراج کنید. فیلم را به عقب برگردانید و بارها و بارها آن را تماشا کنید و تا جای ممکن دیالوگ بنویسید. سپس، به کار خود نگاه کنید تا ببینید آیا آن دیالوگ درست است یا خیر.

این نه تنها به شما کمک می‌کند فعالانه تر گوش دهید، بلکه منبعی مکتوب برای شما خواهد بود تا دایره لغات خود را تقویت کنید و یا در مورد نقل قول‌ها یاد بگیرید. همچنین می‌توانید بعداً از کار خود به عنوان یک ابزار مطالعه استفاده کنید.

10. با فیلم تعامل داشته باشید.

تماشای فیلم اغلب یک عمل یک طرفه است: آن‌ها صحبت می‌کنند، شما گوش می‌دهید.

برای آموزش مکالمه در این حالت شما باید حداقل دونفر باشید و هنگام تماشای فیلم آن را مکث کنید و به زبان انگلیسی باهم تعامل کنید. مثلا بپرسید: فکر می‌کنید در آینده چه اتفاقی می‌افتد.

11. نقل قول‌ها را حفظ کنید.

نقل قول‌ها می‌توانند مدل های عالی برای کمک به یادآوری قواعد واژگان و دستور زبان باشند. به علاوه، هرگز نمی دانید چه زمانی ممکن است بخواهید نقل قولی از فیلم مورد علاقه خود بگویید.

12. گزینه های زیرنویس خود را تغییر دهید.

اگر منبع شما برای فیلم دیدن چندین گزینه زیرنویس ارائه می‌دهد، آن‌ها را تغییر دهید. به جای زیرنویس فارسی، زیرنویس انگلیسی را انتخاب کنید. در واقع اگر می‌توانید زیرنویس را کاملا خاموش کنید و فیلم را به زبان اصلی تماشا کنید. این یک تجربه بسیار مفید برای آموزش شما خواهد بود.

در پایان

فراموش نکنید که تداوم شرط اصلی یادگیری هست و روی هر چیزی که تمرکز کنید مطمئنا آن را در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن را یاد خواهید گرفت.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا