بازی

در زمان خرید قهوه حتما این نکات را رعایت نماید

در زمان خرید قهوه حتما این نکات را رعایت نماید

سلب مسئولیت: lastech صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

آیا فکر می کنید که در مورد قهوه آگاه ترین فرد هستید؟ ممکن است بخواهید در این مورد کمی تجدید نظر کنید. این مقاله دانش قهوه شما را گسترش می دهد و به شما کمک می کند تا در زمان خرید قهوه انتخاب بهتری داشته باشید.

در حالت کلی میتوان قهوه ها را به سه دسته کلی تقسیم کرد:

قهوه های دمی

زمانی که شما اقدام به خرید قهوه می‌نمایید، میتوانید قهوه های خود را به صورت دان یا پودری سفارش، دهید، فقط به این نکته توجه داشته، که هر قهوه باید، متناسب با قهوه ساز شما آسیاب گردد، به طور مثال چون سایز آسیاب قهوه فرانسه درشت تر از سایز آسیاب قهوه اسپرسویی، که توسط موکاپات های رو گازی، یا اسپرسو ساز های خانگی مثل دستگاه اسپرسو ساز مباشی تهیه میشود، میباشد، حتما در زمان خرید قهوه به نوع قهوه ساز خود اشاره نمایید تا مناسب دستگاه شما قهوه تان آسیاب گردد. سایز مناسب پودر قهوه آسیاب شده یکی از عوامل اصلی در افزایش کیفیت، قهوه خروجی از قهوه ساز میباشد.

قهوه های کپسولی

چندیدن سال میباشد که برای اینکه فرایند عصاره گیری از دانه های قهوه ها راحت تر و سریع تر شوند، دستگاه هایی طراحی شده اند، که در آن ها فقط کپسول قهوه میتواند قرار بگیرد، کمپانی های مطرحی مثل نستله، قهوه های مرغوب خود را در ظروفی آلومینیومی قرار داده، و سپس ورقی آلومینیومی بر روی آن قرار میگیرد، و کافیست تا با فشار دادن دکمه ای، در کوتاه ترین زمان، قهوه مورد علاقه خود را با کیفیتی عالی عصاره گیری نمایید. فقط حتما به این نکته توجه نمایید که این کپسول ها تنها قابلیت استفاده بر روی دستگاه های مخصوص خود مثل دستگاه نسپرسو را دارند، این قهوه ساز ها دارای مدل های مختلفی میباشند، برخی از آن ها دارای مخزن شیر بر روی خود بوده، که سبب این میشود که به توانید نوشیدنی هایی بیشتری را تهیه نمایید، مثل لاته، کاپوچینو و…

قهوه های فوری:

قهوه های فوری برگرفته شده از همان دانه های قهوه میباشند، که در طی فرآیندی خاص توسط دستگاه هایی مخصوص، فرآروی شده اند و به حالت کریستالی در آمده اند، و برای دم آوری آن ها نیاز به هیچ گونه دستگاه یا ابزاری، خاصی نمیباشد، تنها کافیست که به مقدار مورد نیاز این پودر قهوه ها را در لیوانی آب جوش یا شیر گرم ریخته و با قاشقی مناسب، آن ها را هم بزنید تا به طور کامل در یکدیگر حل بشوند.

قهوه های فوری را میتوان به سه دسته زیر تقسیم نمود:

قهوه فوری گلد gold 

این قهوه دارای طعمی ملایم بوده و از لحاظ ظاهری دارای رنگی طلایی و درخشان میباشد، معمولا نسکفه های گلد از میزان، عطری بالا تر برخوردار بوده، زیرا آن ها را از دانه های قهوه عربیکا تهیه مینمایند، قهوه های عربیکا دارای عطری بالا، و میزان اسیدیته بیشتر نسبت به دانه های قهوه روبوستا میباشند.

قهوه فوری کلایسک  Classic

این قهوه فوری برای افرادی که تمایل دارند نوشیدنی آن ها دارای میزان تلخی بیشتری باشد، کاملا مناسب است، و نسبت به قهوه های فوری گلد از میزان تلخی بیشتری، برخوردار میباشند و رنگ، آن ها تیره تر بوده و نسبتا پفکی تر میباشند.

اسپرسو فوری

اگر تمایل دارید که قهوه شما دارای تلخی بیشتر و میزان کافئین بالاتری باشد، حتما توصیه میشود که از اسپرسو فوری فروشگاه قهوه ملو استفاده نمایید، زیرا انرژی مورد نیاز در طی روز را برای شما، میتواند به راحتی فراهم نماید. تفاوت اصلی قهوه های اسپرسو فوری، نسبت به سایر مدل های قهوه فوری، علاوه بر میزان کافئین بالاتر، ظاهر کریستال های آن نیز میباشد، که از کریستال هایی به مراتب کوچک تر نسبت به نسکافه گلد و کلاسیک تشکیل شده است.

مکانی مناسب برای نگه داری از قهوه

بسیاری از مردم قهوه را در فریزر خود نگهداری می کنند زیرا تصور میکنند که سرمای یخچال یا فریزر، میتواند، قهوه را برای مدت طولانی تری تازه نگه دارد. با این حال، بسیاری از مردم دقت نمیکنند که باید قهوه به خوبی بسته بندی شود. اگر قهوه را در فریزر همراه با غذاهای با بوی تند قرار دهید و درب آن محکم بسته نشده باشد، این احتمال وجود دارد که قهوه شما آن بوها را به خود بگیرد. پس توصیه متخصصین فروشگاه قهوه ملو این میباشد که یخچال یا فریزر جای مناسبی برای نگهداری از قهوه نمیباشد. مگر اینکه تمایل داشته باشید تا بوی یخچال خود را بگیرید در این صورت میتوانید مقداری پودر قهوه را در آن قرار دهید تا بوی نا مطلوب، یخچال گرفته شود.

در حالت کلی بهترین مکان برای نگه داری از قهوه ها، مکانی به دور از نور، و ترجیحا خنک، میباشد، مثل کابینت و یا داخل کشوی میز. بهترین نوع ظرف برای ماندگاری بهتر قهوه ها، ظروفی میباشند که درب آن ها به صورت محکم بسته شده باشند و دارای واشر سیلیکونی هستند، تا میان پودر قهوه شما و مولکول های هوا اطراف، تبادلی وجود، نداشته باشد، و در عین حال نور از آن ظرف عبور نکند، در صورتی که از ظروف شیشه ای استفاده می نمایید، داخل کابینت حتما ظرف خود را قرار دهید. زیرا برخورد مستقیم نور نیز میتواند باعث کاهش طراوت و تازگی قهوه شما گردد.

مهم ترین نکته برای داشتن قهوه ای تازه

همیشه در زمان خرید قهوه از فروشنده تاریخ روست (بو دادگی) دانه های قهوه را بپرسید، زیرا قهوه هایی که مدت زمان زیاد از زمان روست آن ها گذشته شده باشد، دارای طراوت و عطر کمتری میباشند، در فروشگاه قهوه ملو تمامی دانه های قهوه خام (سبز) توسط خود این مجموعه روست میگردد، و در تازه ترین حالت ممکن خود میباشند.

خرید قهوه به اندازه نیاز

برخی از افراد در زمان خرید قهوه، تصور میکنند که باید قهوه را به میزان بیشتر از مصرف یک ماهه خود خریداری نمایند، اما این اشتباه است، در صورت امکان قهوه های خود را در میزان کم خریداری نمایید، زیرا دانه های قهوه بعد از آسیاب شدن، شروع به از دست دادن کیفیت خود مینماید، پس بهتر است که حتما به اندازه حداکثر مصرف یک ماهه خود، قهوه را خریداری نمایید.

تمامی مطالب ذکر شده در بالا توسط فروشگاه تخصصی قهوه ملو به نشانی melocoffee.com ارائه، شده است و ثمره چندین سال تجربه بوده، امید واریم که مطالب ذکر شده راهنمایی برای خرید قهوه ای بهتر برای شما باشد.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا