بازی

در بازی Roblox دیگر خبری از صدای اووف نخواهد بود

در بازی Roblox دیگر خبری از صدای اووف نخواهد بود

Roblox صدای معروف «اووف» (oof) در زمان مرگ کاراکترها را به طور کامل از تمام بازی‌های ساخته شده توسط بازیکنان خود حذف کرد.

به تازگی از طریق اکانت رسمی توییتر بازی اعلام شد که صدای اووف به طور کامل از پلتفرم حذف شده و با صدای پیش‌فرض کاملا جدیدی جایگزین شده است. تغییری که بلافاصله در بازی اعمال شد.

در ارتباط با صداها، به دلیل مشکل مجوز، ما صدای “oof” را از Roblox حذف کردیم و یک صدای پیش‌فرض جایگزین گذاشتیم که از امروز راه‌اندازی می‌شود.

Roblox

مطلب پیشنهادی:با مهم‌ترین کاراکترهای فورتنایت آشنا شویدبازیگران صحنه تقابل IO و The Seven
با مهم‌ترین کاراکترهای فورتنایت آشنا شوید

اگر صدای اووف بازی را تا به حال نشنیده‌اید، می توانید آن را در نمونه زیر گوش کنید. این صدا از زمانی که برای اولین بار در Roblox در دسترس بازیکنان قرار گرفت، در طول سال‌ها بسیار معروف شد و هر زمان که شخصیت بازیکن در هر بازی ساخته شده توسط طرفداران با مرگ نابهنگامی روبرو می‌شد، این صدا پخش می‌شد.

همانطور که Kotaku توضیح می‌دهد، این اولین باری نیست که صدای اووف از نظر قانونی به مشکل برمی‌خورد. صدا از یک شوتر اول شخص به نام Messiah می‌آید که در سال ۲۰۰۰ منتشر شد و جلوه‌های صوتی آن توسط تامی تالاریکو آهنگساز آن زمان منتشر شد.

در سال ۲۰۲۰، تالاریکو متوجه شد Roblox این افکت صوتی را بدون اجازه ایجاد و استفاده کرده است، در این مرحله یک توافق قانونی بین این دو حاصل شد. از آن زمان، کاربران مجبور شدند برای استفاده از جلوه صوتی در بازی‌های ساخته شده خود، هزینه‌ای معادل ۱ دلار بپردازند و تالاریکو نیز برای ساخت جلوه‌های صوتی دیگر با استودیوی سازنده همکاری کرد.

ممکن است مشکلی در توافق بین دو طرف رخ داده باشد، به همین دلیل افکت صوتی از بازی حذف شده است. در حال حاضر Roblox و تالاریکو در این مورد هیچ اظهار نظری نکرده‌اند، اما به نظر می‌رسد که برای همیشه از بازی حذف شده باشد.

مطلب پیشنهادی:بررسی بازی Crossfire Xجنگ بر سر هیچ و پوچ
بررسی بازی Crossfire X


هوش مصنوعی چطور دنیای گیم رو عوض می‌کنه؟

تماشا از یوتیوب lastech پلاس

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا