فناوری

در آپدیت جدید آیفون می‌توانید نام سیری را تغییر دهید!

در آپدیت جدید آیفون می‌توانید نام سیری را تغییر دهید!

این ویژگی جدید با استفاده از قابلیت “میانبرهای صوتی” امکان‌پذیر شده است. براساس گزارش‌ها، در iOS 18 که هم‌اکنون در حالت بتا در دسترس است، کاربران متوجه شده‌اند با بهره‌گیری از میانبرهای صوتی می‌توانند یک نام دلخواه را برای دستیار صوتی سیری تعیین کنند.

برای انجام این کار، کافی است به بخش “میانبرهای صوتی” در تنظیمات بروید. سپس گزینه “Setup Vocal Shortcuts” را انتخاب کرده و از بین گزینه‌های موجود، “سیری” را برگزینید. در این مرحله می‌توانید هر نامی را که مایل هستید برای فراخوانی سیری وارد کنید. پس از تنظیم نام جدید، می‌بایست آن نام را برای فعال کردن سیری در آیفون به زبان آورید. البته باید توجه داشت استفاده از این نام تنها برای آیفون صدق می‌کند و با سایر دستگاه‌های اپل همچون هومپاد همگام‌سازی نمی‌شود.

 

در آپدیت جدید آیفون می‌توانید نام سیری را تغییر دهید!

گزارش‌ها حاکی از آن است که با تنظیم این ویژگی و بعد از فراخوانی نام جدید، کاربر باید قبل از دادن دستورات بعدی، کمی صبر کند تا سیری کاملا فعال شود. این در حالی است که در حالت عادی، هنگام استفاده از فرمان “هی سیری” می‌توان بلافاصله پس از آن دستور موردنظر را اعلام کرد.به گفته کارشناسان، به دلیل همین تاخیر، شاید این قابلیت چندان جذاب نباشد که به صورت دائمی از آن استفاده شود. اما در عین حال، گزینه بسیار خوبی است که اپل در iOS 18 در اختیار کاربران قرار داده است.

علاوه بر تغییر نام سیری، میانبرهای صوتی قابلیت‌های دیگری نیز دارند. به عنوان مثال از آنها می‌توان برای اجرای میانبرهای مختلف، گرفتن عکس از صفحه، تغییر حجم صدا و موارد بسیاری دیگر بهره گرفت. این قابلیت برای افرادی که به روش‌های جایگزین برای فعال کردن امکانات سیستمی نیاز دارند، کمک شایانی خواهد کرد. گفتنی است میانبرهای صوتی را می‌توان با صداهای سفارشی نیز جفت کرد که امکان دسترسی آسان‌تر را برای کاربران فراهم می‌آورد. بنابراین به نظر می‌رسد iOS 18 در زمینه دسترس‌پذیری قدم‌های موثری را برداشته است.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا